Modna kuća „Dior“ se zbog fotografije našla na udaru kineskih medija i javnosti
Francuski modni gigant „Dior“ našao se na meti kineske javnosti i medija zbog „ponižavanja azijskih žena“, povlađivanja zapadnim stereotipima i „omalovažavanja kineske kulture“, zbog kotroverzne fotografije objavljene na izložbi u Šangaju.
Na spornoj fotografija, koja je bila deo izložbe brenda „Lejdi Dior“ u Šangaju, prikazana je manekenka, azijskog porekla u tradicionalnoj kineskoj odeći kako drži „Diorovu“ tašnu. Mediji su odmah otvorili vatru zbog njenih „sablasnih očiju, sumornog lica i ukrasa za nokte u stilu dinastije Ćing“.
Iako iz modne kuće nije objavljeno zvanično saopštenje u vezi kontroverzne fotografije, u modnom časopisu Biznis of fešn je objavljeno da je sporna fotografija uklonjena sa izložbe. Navodno, „Dior“ je fotografiju uklonio i sa kineske društvene mreže Veibo.
Slika čiji je autor kineski fotograf Čen Man, izazvala je gnev medija i gnev javnosti. Međutim, očigledno nije bilo poziva na bojkot brenda.
U uvodniku od ponedeljka pod naslovom „Da li ovako izgledaju žene u Aziji u 'Diorovim' očima?“, Bejdžing dejli je primetio da ta slika čini da se kineski potrošači osećaju neprijatno.
Autor uvodnika kritikuje Mana zbog „dodvoravanja brendu i estetskim merilima zapadnog sveta“.
Upozoravajući da su i brend i fotograf „otišli predaleko“, i list Čajna vomens njus, objavio je u sredu uvodnik u kojem se tvrdi da „je očigledna namera da se poružne Kineskinje i ponizi kineska kultura“.
„I ponovo je ... iz 'Diorove' fotografije u stilu duhova, zbog koje se javnost oseća neprijatno, lako videti 'gordost i predrasude' nekih zapadnih brendova u njihovoj estetici i kulturi“, navodi list, koji vodi Federacija žena Cela-Kina.
U međuvremenu, Global tajms primećuje da bi „ovakve kontroverze mogle da predstavljju delikatnu situaciju“ za „Dior“ i druge svetske brendove – za koje je ogromno kinesko tržište luksuzne robe jedan od najvećih izvora prihoda. List navodi da je kineska javnost postala „sve osetljivija“ na način predstavljanja i tretmana Kineza i kineske kulture od strane stranih kompanija.
Ističući da su kineski korisnici društvenih medija tražili od kompanije i fotografa da objasne svoju nameru, brojni mediji su takođe istakli kako su neki korisnici interneta pohvalili fotografiju kao odstupanje od tipičnih standarda lepote u zemlji, koje često karakteriše „svetla koža i velike oči“.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар