Kome je palo na pamet da je žena zaglavila brod u Sueckom kanalu

Dvadesetdevetogodišnja Marva Elselehdar, inače prva žena kapetan broda u Egiptu, ostala je šokirana glasinima i natpisima na nekim portalima da je kriva za nedavnu blokadu Sueckog kanala.

Marva Elselehdar nije mogla da veruje šta se dešava kada je saznala da su se na portalu Arab njuz navodno pojavili članci na engleskom jeziku da je ona kriva što se brod „Ever given“ zaglavio u Sueckom kanalu, pa su čak objavljene i fotografije. Ova vest se munjevito proširila društvenim mrežama, ali je na sreću, ubrzo utvrđeno da se radi o fotomontaži.

„Činilo mi se da mi možda neko namerno smešta takvu priču zato što sam uspešna žena u ovom poslu ili zato što sam Egipćanka“, naglašava Marva u izjavi za Bi-Bi-Si.

Inače Marva u vreme blokade nije bila ni blizu te nesreće. Kao kapetan nalazila se na brodu „Aida IV“ stotinama kilometara dalje, u Aleksandriji, ali se uplašila da bi ova lažna vest mogla da utiče na njenu budućnost u zanimanju u kome ionako dominiraju muškarci. Od svih svetskih moreplovaca svega dva odsto su žene, po podacima Međunarodne pomorske organizacije.

„Taj lažni članak na engleskom jeziku se proširio i u drugim zemljama. Uložila sam ogroman napor da negiram navode, jer to utiče na moju reputaciju i trud koji sam uložila da budem ovde gde sam sad“, kaže Marva, koja je upisala i završila pomorsku akademiju iako su je do tada pohađali samo muškarci, ali samo zato što je dobila garanciju od tadašnjeg egipatskog predsednika Hosnija Mubaraka.

Priznaje da se tokom studija na svakom koraku suočavala sa ekstremnim seksizmom.

„Na brodu su bili samo stariji muškarci i bilo mi je jako teško da uspostavim komunikaciju. Ali bilo je izazovno proći kroz sve to i to ni malo nije uticalo na moje mentalno zdravlje“, ističe mlada pomorka.

„Ljudi u našem društvu još uvek ne prihvataju ideju da devojke rade na moru daleko od svojih porodica“, dodaje. „Ali kada radite ono što volite, nije neophodno da tražite dozvolu od drugih“.

Po završetku studija, Marva je napredovala do čina prvog oficira i zapovedala „Aidom IV" koja je bila prvo plovilo koje je prošlo novoproširenim Sueckim kanalom 2015. godine. U to vreme je bila najmlađa i prva žena kapetan, Egipćanka, koja je prošla ovim plovnim putem.

Na Dan žena 2017. godine dobila je priznanje i od predsednika Abdu Fataha El-Sisija.

„Moram da naglasim da sam posle tog lažnog članka postala još popularnija“, ali tvrdi da i dalje nije uspela da otkrije ko je i zašto započeo da širi tu lažnu vest o njenom učešću u nedavnim događajima u Sueckom kanalu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 21. април 2025.
24° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом