Draži im miris slanine od mirisa bebe

Istraživanje sajta "OnePoll" pokazalo je da se muškarcima više dopadaju mirisi pečene slanine i benzina od mirisa novorođene bebe.

Na prvom mestu "najopojnijih mirisa", kako po mišljenju muškaraca tako i žena u Velikoj Britaniji je miris sveže ispečenog hleba, a odmah zatim mirisi čiste posteljine i sveže pokošene trave.

Zanimljivo je da su muškarci prednost dali mirisu pržene slanine (7. mesto) i benzina (12.) u odnosu na miris bebe (18. mesto).

Pripadnice nežnijeg pola su iza hleba, posteljine i trave navele sveže cveće i vanilu kao omiljene, a najgori su im telo koje bazdi na znoj i miris javnog toaleta. 

Na "uniseks" listi dvadeset najlepših mirisa našli su se i miris nacionalnog specijaliteta od ribe i pečenih kropirića, čuvenog "fish and chips"-a, sveže samlevene kafe, kao i miris vazduha posle kiše.

Kada je reč o najneugodnijim mirisima na samom vrhu sabrane liste su smrad od povraćanja, znoja i javnih toaleta. Osećaj mučnine takođe izazivaju i smrad nogu, opušaka od cigareta, kontejnera i mokre pseće dlake.

Istraživanje, koje je na uzorku od 4.000 Britanaca sproveo Internet sajt www.OnePoll.com, pokazalo je da žene poklanjaju veliku pažnju mirisima. Devet od 10 žena smatra da lep miris može da im utiče na raspoloženje.

"Miris je oduvek imao značajnu ulogu u svakodnevnom životu ljudi. Kud god da krenemo, okruženi smo različitim mirisima od kojih su neki prijatni, a drugi neugodni", kazao je Stiven Veler, predstavnik Međunarodnog udruženja proizvođača parfema.

"Miris ima snagu da osveži sećanja i da nas prebaci u srećna vremena ili mesto ili da nas podseti na određenu osobu, budeći osećaj nostalgije i utehe", smatra Pamela Dolton, doktor eksperimentalne psihologije.

Veza između mirisa i pamćenja je snažna, istakla je ona i dodala da pojedinci različito reaguju na mirise u zavisnosti od vlastitog karaktera i ranijih iskustava.

Istraživanje je, takođe, pokazalo da mirisi usrećuju 92 odsto žena i 80 odsto muškaraca. Ali, dok žene kažu da im mirisi vraćaju osmeh na lice jer ih podsećaju na voljenu osobu, kao miris poznatog "afteršejva" na prolazniku na primer, muškarci više vole mirise koji kod njih izazivaju osećaj uzbuđenja.

Iznenađujuće je da je ogromna većina muškaraca (94 odsto) izjavila da im je jako važno kako im kuća miriše.

Dve trećine ispitanih se ne bi usudilo da kaže prijatelju ili kolegi na poslu da smrdi. Muškarci su se u tom pogledu pokazali "surovije" - čak 54 posto bi mu reklo u poređenju sa samo tri žene u 10 koje bi odreagovale isto.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. април 2025.
9° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом