среда, 16.03.2011, 07:33 -> 07:51
Штампа посустаје за Интернетом
Интернет потискује штампане медије. Прошле године, у Сједињеним Америчким Државама, у штампи забележен најнижи приход од оглашавања. Такође, продато је мање књига него што је у електронској форми скинуто са сајтова књижара.
Штампани медији у САД забележили су, у 2010. години, најнижи приход од оглашавања у последњих 25 година, наведено је у извештају Асоцијације америчких новина.
Скоро 26 милијарди долара, колико је потрошено на рекламирање у новинама у САД, прошле године забележен је најнижи приход тог сектора од 1985. године, када је тај износ био 25 милијарди.
Када се узме у обзир ефекат инфлације, износ из 1985. године данас би вредео готово 49 милијарди долара.
Рекламирање у штампи је у паду већ четири године, што је драматично смањило основни извор прихода новина, оцењује Асошиејтед прес.
Док се економија полако опоравља, продаја новинског рекламног простора и даље јењава, јер се клијенти масовно одлучују за рекламирање на Интернету.
Аналитичари наводе да популација млађа од 30 година није склона вестима које су професионално прошле уредничке руке, већ желе да их виде у изворном облику на некој интернет адреси.
Радије ће одслушати говор председника САД Барака Обаме у изворном облику на Јутјубу или некој другој социјалној мрежи, него га читати у штампаном издању Вашингтон поста или Њујорк тајмса.
О агресивном потискивању штампаних медија од стране Интернета, говори и податак да је прошле године у САД, први пут продато мање штампаних књига него што је скинуто са сајтова књижара.
Статистика само потврђује суморне прогнозе неких аналитичара с краја прошлог века да ће у блиској будућности доминирати нови медији, а штампани се борити за преживљавање.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар