четвртак, 10.03.2011, 11:28 -> 12:08
Кинеска ракија - државно питање
Делегати Свекинеског народног конгреса разматрали и поскупљење традиционалне кинеске ракије "маотаи". Популарна "народна ракија" поскупљује због цена сировина, али и због све богатијих Кинеза, који се окрећу оним луксузним стварима које су некада биле привилегија високих руководилаца.
Усред озбиљних политичких дискусија о важним државним темама које се воде на годишњем заседању Свекинеског народног конгреса, захтев да се смањи цена пића "маотаи" изазвао је тајац и одмах наишао на опште одобравање делегата.
Кинески лидери су њиме наздрављали Ричарду Никсону, Ким Ил Сунгу, Маргарет Тачер, Јосипу Брозу и Хо Шимину, као и на бројним државним пријемима од оснивања Народне републике Кине.
Али раст од 20 одсто цене тог популарног жестоког пића учинио је да се оно из бројних салона пренесе и у централну салу и за говорницу кинеског парламента, где делегати настоје да усагласе мере за обуздавање раста инфлације.
"Као народна ракија потпуно је разумљиво што је прилагођавање цене 'маотаиа' наишло на толику пажњу", изјавио је гувернер провинције Гуиџоу Џао Кеци на конференцији за новинаре, пренео је Ројтерс.
"'Маотаи' се производи у удаљеним деловима те југозападне провинције. Цена сировине за то жестоко пиће, које се прави од планинске воде, кинеске шећерне трске и жита, скочила је за 28 одсто", објаснио је Џао.
Он је реаговао на предлог једног делегата на конгресу да се умеша и влада и заустави раст цене пића, што су пренели сви листови. Џао није подржао тај предлог, истичући да је то питање пословне политике компаније, али је додао да би влада могла, као општи принцип, да регулише питање цена.
Централне кинеске власти су увеле бројне контроле цена, мада на основне намирнице, као што је поврће или уље за кување, у настојању да сузбију инфлацију која је достигла за Кину рекордних 4,9 процената у јануару.
Још један важан разлог за скок цена "маотаиа" је што је потражња надмашила залихе, објаснио је Џао. Са све богатијим потрошачима који се окрећу ка оним луксузним стварима које су некада биле само привилегија високих руководилаца у Кини, произвођачи "маотаиа" не могу да задовоље захтеве тржишта.
Фирма Квеичоу Маотаи, која производи то слаткасто жестоко пиће остварила је чист профит од 4,17 милијарди јуана (634,9 милиона долара) у само прва три месеца 2010. године.
Немогуће је повећати капацитет у кратком периоду, да би се сачувао квалитет и бренд. Да би постигло препознатљив укус и јачину, овом пићу је потребно да 'одлежи' пет година.
"Производња 'маотаиа' захтева посебну технологију и блиско је повезана са поднебљем", каже Џао. Такође, постоји и стриктна контрола квалитета.
Када је у питању "маотаи" ту нема лажњака. Ове године компанија ће произвести 29.000 тона, или можда и 30.000 уколико успе, али ће на тржиште изаћи само 11.000 тона пића које је произведено пре пет година.
Иако се производило још уназад два миленијума, "маотаи" је стекао популарност широм Кине тек пошто је постало омиљено пиће кинеских комунистичких вођа.
Легенда каже да га је председник Мао Цедунг први пут пробао док је пролазио са народном војском кроз Гуиџоу, током Дугог марша у време грађанског рата тридесетих година.
Након формирања Народне републике Кине "маотаи" је постао популаран и у Пекингу, али се и даље производи само у Гуиџоу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар