Читај ми!

У Немачкој од 1. децембра поскупљује путарина за камионе и уводе се нова правила

Бундестаг је усвојио далекосежне реформе у сектору саобраћаја. Ту је и доплата за ЦО2 на путарину за камионе, а планирано је и стварање могућност за више саобраћајних трака за аутобусе и више зона од 30 километара на час у градовима.

Путарина за камионе на ауто-путевима у Немачкој поскупљује. Бундестаг је усвојио предлог закона министра саобраћаја Фолкера Висинга којим се 1. децембра уводи додатна ЦО2 такса на већ постојећу путарину.

Висина ЦО2 таксе зависи од тежине возила те класификације емисије штетних гасова. Постоји 5 класа - од који је 1. најгора а 5. најбоља - и односи се на возила на струју или водоник, која су до краја 2025. ослобођена ове таксе.

Од 1. јула 2024. године наплата путарине важиће и за мање транспортере теже од 3,5 тоне. До сада се плаћање те таксе односило на возила од 7,5 тона па навише. Међутим, од тог правила требало би да буду изузета возила занатских фирми.

Додатни приходи мериће се у милијардама

Од нових такси се од 2024. до 2027. очекује додатни приход од 30,5 милијарди евра. Притом би се реорганизује и кориштење тих средстава. Половина прихода од путарине требало би и даље бити намењена за побољшања инфраструктуре савезних аутопутева - остатак ће углавном бити усмерен за "подухвате на железничкој мрежи".

Путарина за теретна возила на немачким ауто-путевима наплаћује се од 2005, а потом је наплата постепено проширена и на све магистралне путеве. Влада очекује да ће приход од путарина у овој години износити око осам милијарди евра.

Више флексибилности за савезне покрајине и комуне

Ова измена Закона даје савезним покрајинама и комунама већу флексибилност у планирању саобраћаја. У будућности оне могу, на пример, дати предност локалном јавном превозу или возилима на погон који је еколошки прихватљивији и то кроз увођење посебних трака, проширење бициклистичких стаза, те увођењем ограничења брзине од 30 километара на час у близини школа и вртића.

Мање бирократије

Такозвани Закон о убрзању планирања усмерен је ка спровођењу жељезничких пројеката и обнови посебно прометних деоница аутопутева. Њиме би требало да се убрза и обнова мостова, при чему, у одређеним околностима не би више било потребно спровођење процене утицаја на животну средину.

Такође би требало увести и поједностављену процедуру за изградњу ветро- и соларних система на аутопутевима и магистралним путевима.

фш/ард

понедељак, 25. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње