Читај ми!

Холандија – страх због преправљених електричних бицикала, need for speed на улицама Амстердама

Деби Ниберг је прошлог октобра возила бицикл када је оборена на тротоар и сломила раме. "Ово је, нажалост, постало велики део мог живота због ‘потребе за брзином’ оних на е-бициклима", каже Нибергова. Холандија, некада позната по томе што је била прилагођена бициклизму, суочава се са изненађујућом претњом – напредни електрични бицикли који убрзавају до 42 километра на сат.

Деби Ниберг је једна од све већег броја учесника у саобраћајним несрећама, што брине одборнике, посланике, полицију, заговорнике бициклизма и многе Холанђане који бицикл користе као превозно средство.

Нибергова је инцидент пријавила Фицерсбонду, удружењу бициклиста који води кампању за сузбијање брзих е-бицикала и "дебелих бицикала", оних са изузетно широким гумама.

Они би требало да користе само бициклистичке стазе са максималном брзином до 25 километара на сат, али неки од бицикала су дизајнирани да иду брже или их сами бициклисти прилагођавају за веће брзине.

Прошлог јуна, холандски посланици су гласали за забрану грађанима да повећавају фабрички програмиране брзине е-бицикла, а стручњаци за бициклизам упозоравају да ће се нације које их брзо усвајају, попут Велике Британије, ускоро суочити са истим проблемима. 

Недавно истраживање холандске владе показало је да е-бицикли обично путују брзином од скоро 24 километра на сат, три километра на сат брже од обичних бицикала, али четвртина е-бициклиста премашује границу, посебно млађи.

Мопеди и тркачи би могли бити гори, али Холандија од 17,8 милиона становника има процењених пет милиона е-бицикала. Међу корисницима су и деца основне школе. 

Естер ван Гардерен, директорка Фицерсбонда, води кампању за брзо спровођење забране повећања брзине и забрану брзих е-бицикла на бициклистичким стазама.

"Проблем нису нормални е-бицикли већ све напреднији бицикли који су, у основи, илегални мопеди", рекла је Ван Гардеренова.

Млади не воле кациге 

У Холандији, каже, од јануара корисници мопеда морају да носе кациге, а младима се то не свиђа.

"Такође, требало би да имају 16 година и возачку дозволу, али нелегални 'дебели' бицикли се управо продају, млади испод 16 година их користе, иду брзином од 40 километара на сат, без кациге. Ово није дозвољено, али нема принуде", наводи Ван Гардеренова.

Ове јесени, Амстердам ће смањити ограничења брзине са 50 на 30 километара на сат на 500 путева, а град такође истражује системе "интелигентне адаптације брзине" како би упозорио бициклисте који пребрзо возе или чак присилио е-бицикле да успоре. 

"Две трећине грађана Амстердама каже да се не осећају безбедно у саобраћају. Дакле, више од 80 одсто путева ће постати зона од 30 километара на сат и истражујемо ограничење брзине на бициклистичким стазама. Раст електричних возила значи да постоје огромне разлике у брзини на бициклистичким стазама, а студије показују да то ствара ризике", навела је Мелани ван дер Хорст, заменица градоначелника задужена за саобраћај у Амстердаму.

среда, 20. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње