уторак, 01.11.2022, 15:00 -> 16:18
Извор: DW (Дојче веле)
Кад возови касне: Швајцарци држе лекцију Немцима
Због хроничног кашњења возова из Немачке, Швајцарске железнице преузимају део посла у своје руке. Тек 40 одсто возова стизало је на време.
Немци у међународној јавности уживају стереотип да су организовани и прецизни, због чега би много који намерник на железничким станицама широм Немачке могао да се изненади кад воз дебело окасни, или уопште не дође.
Са друге стране, изгледа да досетка "тачан као швајцарски сат" има јаче упориште у реалности.
Ових дана јавност је дознала да Швајцарске савезне железнице (СББ) баш и не рачунају на тачност немачких колега па се све више уздају у сопствене снаге. Наиме, брзи возови из Немачке пречесто касне што доводи путнике у неприлике приликом преседања - Швајцарци зато уводе нове везе.
Како су за агенцију дпа потврдили у СББ и Немачким железницама (ДБ), невоље су толике да брзи воз ИЦЕ 71 од Хамбурга до швајцарског Хура више неће ни саобраћати у Швајцарској.
Уместо тога, докотрљаће се до станице у Базелу како би служио као замена за друге немачке возове који долазе са великим закашњењем.
Швајцарци много тачнији
"Последњих месеци је опала тачност возова који долазе са севера Немачке у Швајцарску преко Базела", рекла је једна портпаролка СББ.
Свега 40 одсто возова стиже на време или уз кашњење од највише пет минута. Петина касни више од петнаест минута.
И ту је невоља - у важном железничком чворишту Базелу возови који касне више од четврт часа губе свој "слот", односно место на колосеку које стоји резервисано неко време. То је велика мука за путнике који због тога могу пропустити идући воз.
Добра вест за оне који путују у Швајцарску је да барем тамо (скоро сви) возови иду као сат: у октобру је 91 одсто возова каснило мање од три минута, и путници су стизали на време за 98,9 одсто преседања.
У ДБ кажу да жале због ситуације.
Зашто возови касне?
Дојче бан би, према плану актуелне немачке Владе, требало да постане далеко најважнији превозник у земљи у склопу „зелене агенде". У наредне три године би држава требало да уложи 45 милијарди евра у железничку мрежу и још 49 милијарди у јачање регионалног саобраћаја.
До краја деценије се тежи двоструко већем броју путника - 300 милиона месечно на дугим пругама, и пет милијарди у регионалном саобраћају.
Али, непоузданост је једна од највећих мука. Прошле године је у просеку сваки четврти воз каснио - иако се као "кашњење" броји само оно веће од шест минута.
Овога јула је тек 60 одсто брзих возова стизало на циљ на време. ДБ је зацртао себи као циљ да барем осамдесет одсто возова не касни, али још није ни близу тога.
Недавно је лист Виртшафтсвохе објавио детаљну анализу разлога за кашњења. Као три најбитнија, лист истиче радове на пругама, застарела возила и мањак особља.
Коментари