понедељак, 17.11.2025, 13:21 -> 15:32
Сеоски туризам, развој и проблеми
Ради развоја руралних подручја, протеклог викенда у Врујцима одржан је регионални Форум о сеоском туризму, на ком је учествовало око 120 представника сеоских туристичких домаћинстава из целе Србије. Осим обука на којима размењују искуства, повезује их и присуство на једној од највећих домаћих платформи у овој области, СЕЛО.РС.
Без дигиталног маркетинга не може се замислити озбиљно бављење сеоским туризмом. О томе су учили и размењивали знања домаћини из свих крајева Србије на Форуму о руралном туризму у Врујцима. Причом о људима, традицији, старим занатима требало би учинити да се гости осећају добро, кажу туристички посленици.
Тиаго Фереира, власник туристичке агенције, каже: "Мислим да је реакција сваког госта који дође, доживе велико изненађење, јер не очекују да ће Србија да буде тако лепа и пријатна."
Аутентичне приче из села или са наших планина буде емоције. У протеклих пет година интензивно се развија сеоски туризам. Да се њиме баве, одлучују се и млади људи који су се преселили из градова.
Ивана Сретеновић из Толића код Мионице, додаје: "Имамо једну јако лепу парк-шуму поред наше куће, коју смо ми средили, убацили нових стабала дрвећа и написали неке занимљивости."
Драгана Марељ, саветник за туризам, објашњава: "Сеоски туризам је прави начин да се развију села која су била напуштена. Све је више брачних парова који се враћају и то је прави пут да Србија кроз туризам оживи."
Интернет платформа СЕЛО.РС, на којој се представљају бројна туристичка домаћинства, настала је пре више од две деценије на иницијативу туристичких посленика из љишког и мионичког краја.
Владимир Ивановић, директор ТО Љиг, наводи: "Почели смо пре 22 године, имали смо 50 домаћинстава из општина Љиг, Мионица, Kосјерић и Ивањица. Тада смо их све познавали. Данас је ту 2000 објеката, 1400 сеоских туристичких домаћинстава и остали су апартмани и куће и наш посао је да њима шаљемо госте."
Зоран Јевтовић, из Горњег Милановца, каже: " Стриц започео 2005. године, био је пионир у томе. Међутим, он као пензионер није познавао ове савремене маркетиншке методе, није имао веб сајт. Ја сам се прикључио 2015. године и могу да кажем подигао на виши ниво, у смислу социјалних мрежа, контаката са туристичким агенцијама, позиционирању на Букингу и другим порталима."
Да би се ишло у корак са потребама савременог тржишта, одрживи раст неопходан је у сеоском туризму, наглашавају стручњаци, као и умрежавање, заједничко планирање и бољи учинак у сфери дигиталних презентација.
Коментари