петак, 14.02.2025, 13:39 -> 15:36
Аутор: Данијела Манић Стојилковић, Ана Пендић Станковић
Могу ли мале трговине да профитирају од бојкотовања великих трговинских ланаца?
Због високих цена у великим трговинским ланцима у региону, грађане су удружења за заштиту потрошача позвала на бојкот куповине. Бојкот траје пет дана, а циљ избегавања куповине је да се снизе превисоке цене производа. Какви су ефекти бојкота проверавале су наше екипе из Врања и Смедерева.
Потрошачи у Врању и Смедереву обилазе маркете и продавнице, откривају нове могућности за куповину и у зависности од цена и акција производа бирају где тргују, мале куповине обављају најчешће у продавницама у близини кућа.
"Можда бих и бојкотовао, али имам и друга посла, али од тога нема ништа.- Мислите да то неће успети? - Да", сматра један саговорник, док други наводи: "Није нам пало напамет да је у току бојкот, али се слажемо да треба да се смање цене и да треба да се ради то што се ради."
"Ми се држимо за сад, а шта је било пре десет година исто то, шта нам одговара купимо, шта не прођемо и то је то", каже једна суграђанка.
"Постоји нешто што велики маркети раде противзаконито, а то је заокруживање цена од децимале на 95 на 99 и он нема опције да вама врати кусур", сматра купац.
Од бојкота великих трговина, мале и средње продавнице у Врању, кажу продавци, немају ефекте, док у Смедереву мале трговине бележе пораст у продаји.
"Ми нисмо нешто приметили на нашим пазарима ових дана да је тај бојкот успешан овде у граду Врању, чак сматрамо да људи не бојкотују велике маркете. Наша фирма ради са изузетно малим маржама и тако се боримо овде на овом простору са конкуренцијом нашом", наводи Душан Корица, менаџер у трговинском предузећу у Врању.
"Од кад је бојкот великих трговинских ланаца има више гужве. - И шта се најчешће купује, шта је јефтиније?- чоколаде, највише чоколаде", каже Данијела Мировић из једног маркета у Смедереву.
У великим маркетима у Врању разнолика је ситуација, негде је мање, негде више купаца.
"Видимо да неки трговци имају појачане акције сада ових дана били су они попусти за пензионере, доста пензионера је куповало у овим бојкотованим ланцима, али ако им се приход сведе на куповину пензионера, неће ту много зарадити. Тако да још увек нема неке трајне реакције, нема конкретне реакције, чак видимо да неки трговци повећавају цене. Јуче смо објавили цене неке кафе које су повећане чак 26 посто. Тако да рекао бих да трговци се за сада још увек не дају, али битка је тек почела и ја верујем да ћемо их натерати да размотре ту промену ценовне политике", наводи Дејан Гавриловић из Удружења за заштиту потрошача „Ефектива".
Ефекти бојкота 31.јануара су видљиви кажу у Ефективи, тада су велики трговински ланци имали пад промета од 37 посто односно 4 и по милиона евра мање. Податке о ефектима овонедељног бојкота имаће током идуће недеље.
Коментари