среда, 03.04.2024, 13:56 -> 14:45
Извор: РТС
Аутор: Невенка Ђелић
Крагујевачки средњошколци производе органску храну за псе
Каже се да је за сваки посао најважнија идеја. Тако су, анализирајући тржиште, средњошколци крагујевачке Туристичко-угоститељске школе почели да призводе органску храну за псе. Пројекат реализују у оквиру програма "Достигнућа младих", као део предузетничког образовања.
Може да буде масна и сласна, а може сласна и здрава. Млади Крагујевчани основали су ученичку компанију - Хелти дог и почели да производе здраве залогаје за псе.
“Од најфинијих органских производа као што су кора бундеве, шаргарепе, љуске јаја, паштрнак”, наводи Жељко Ђорђевић, ученик ТУШ "Тоза Драговић" у Крагујевцу.
Сировина за производњу имају напретек, јер су, као кувари и кулинарски техничари свакодневно у кухињи. Оно што обично заврши у канти, за њих је драгоцени састојак, који се кува и пасира.
Зорица Стефановић, наставник куварства у ТУШ "Тоза Драговић" у Крагујевцу да употребе те остатке и да од њих у комбинацији са интегралним брашном и другим састојцима направе здраве кексиће за псе.
И не само да су здрави, већ сваки од три врсте има своју намену. Шапице су погодне за путовање јер ђумбир спречава мучнину, коскице су одличан избор за тренинг, а најбоља награда су кексићи са укусом јабуке.
“Довољно је 5,6 кексића, јер су они само додатак исхрани, не може да се баш хране само њима, већ као посластица или награда”, истиче Сава Радивојевић, ученик ТУШ "Тоза Драговић" у Крагујевцу.
“Храна се прави од пажљиво бираних састојака врхунског квалитета. Обезбеђује љубимцима здравље, здраве кости, здраве зубе и лепу и сјајну длаку”, наглашава Натали Лазаревић, ученица ТУШ "Тоза Драговић".
Компанију Хелти дог чини петочлани тим и сви су ученици: од генералног до директора продаје. За сада, здраве залогаје пласирају преко друшвених мрежа и труде се да унапреде продају.
Вања Раичевић, ученица ТУШ "Тоза Драговић" каже да им је циљ да прошире производњу, да се њихов производ налази и у ветеринарским станицама и пет шоповима, да буде на тржишту.
Бизнис планом млади Крагујевчани предвидели су све могућности. Знање и искуство, као и пораст свести о здравој исхрани љубимаца, на њиховој су страни.
Коментари