четвртак, 02.03.2023, 12:54 -> 15:44
Извор: РТС
Аутор: Весна Лазић
Јагодина: Практикум за децу са сметњама у развоју
У Јагодини је представљен водич за наставнике за рад са ученицима са сметњама у развоју. Водич је настао кроз "Еразмус плус" пројекат „Упознај ме да би ме научио", а спровели су га тимови Школе за децу оштећеног слуха и говора "11. мај" у Јагодини, и Специјалне средње техничке школе из Клужа, у Румунији.
Како радити са ученицима који имају сметње у развоју и обезбедити им боље образовање и једнаке могућности у образовном систему. Наставници који раде само са таквом децом обучени су кроз школовање да из сваког детета извуку максимум. Проблем је када наставник у разреду има по неког ученика коме је потребан посебан приступ. Њима је и намењен водич који су написали стручњаци школе „11.мај", а штампали ђаци у школској радионици.
„Он је обухватио 3 хендикепа да тако кажем, то је за рад са децом са слушним оштећењем, рад са децом која имају дислексију, дисграфију и дискалкулију и рад са децом са менталном ретардацијом", каже Јелена Стругар, руководилац ресурсног центра.
Пре израде водича урађено је истраживање које је показало да је у школама Поморавског округа, у редовном систему образовања више од 600 ученика са неком сметњом у развоју.
„Најчешћа питања са којима се ми срећемо на терену када идемо у редовне школе и вртиће је на који начин они могу да помогну деци, које методе у раду да користе, материјале за рад, на који начин да сарађују са родитељима", додаје Јелена Стругар.
Министарство просвете и Уницеф школи из Јагодине доделили су статус ресурсног центра који има 8 од 48 специјализованих школа у Србији.
„У години јубилеја настављамо наш посао на промовисању инклузије, један од великих догађаја биће акредитована конференција на тему „Модели додатне подршке у Европи". Од 2019. године када је Еразмус пројекат почео да ради и да се имплементира у Србији ми смо добили на почетку два пројекта, сада већ имамо шест, седам пројеката", наводи Драгана Ковачевић, директорка школе за децу оштећеног слуха и говора.
Пројектни тим школе за децу оштећеног слуха и говора планира још један водич којим ће се обухватити и друге врсте сметњи у развоју. Искуство у раду које запослени ове школе имају тако ће бити доступно и наставницима у редовним школама и вртићима.
Коментари