субота, 05.11.2022, 12:43 -> 13:23
Извор: РТС
Аутор: Тони Бедалов
Суботички средњошколци на стручној пракси у Италији
Ученици Хемијско-технолошке средње школе из Суботице боравили су две недеље на стручној пракси у Италији. Та активност је део пројекта Европске уније „Еразмус плус“ за стручно усавршавање у образовању младих.
Будући дизајнери одеће су посетили три модне компаније у Милану које производе мушку и женску одећу и торбе познатих италијанских брендова.
„Тамо сам шила на машини, радила сам тај машински рад, али такође и ручни, шила сам украсе на торбе и капуте.Они воле мало више да украсе своје одевне предмете и то ми је било занимљиво и другачије", каже Александра Антал, ученица трећег разреда, смер моделар одеће."„Тамо сам шила на машини, радила сам тај машински рад, али такође и ручни, шила сам украсе на торбе и капуте.Они воле мало више да украсе своје одевне предмете и то ми је било занимљиво и другачије", каже Александра Антал, ученица трећег разреда, смер моделар одеће."
„Шили смо ручно украсе на јакнама и видели смо како су они украшавали торбе. Италија диктира модне трендове у целој Европи јер се сви баве модом у Италији. Инспирисало ме да једном отворим своју радњу", објашњава Леа Хајнал, ученица другог разреда, смер моделар одеће.
Ђаци из Суботице који се школују за посластичаре стекли су нова знања у производњи италијанских посластица, па сада у школи праве макароне.
„Били смо у посластичарници Адолфо Стефанели и правили смо ситне колаче, кроасане и торте. У Милану праве ситне колаче, један по један и нема великих торти", каже Чила Хорват, ученица трећег разреда, смер посластичар.
Стручно усавршавање у Италији вишеструко је корисно за ученике.
„Циљ пројекта је да ученици стекну стручне вештине и знања из своје области и да развију језичке и социјалне компетенције", објашњава Јадранка Војнић Пурчар, помоћник директора Хемијско-технолошке средње школе у Суботици.
Хемијско-технолошка средња школа у Суботици већ годинама ученицима пружа различите облике стручне праксе како би усавршили знања стечена у настави.
„Наш је циљ да максимално ојачамо каријерне перспективе наших ученика. Да ли ће то бити кроз наставак школовања, да ли запошљавање у струци, да ли покретање сопственог бизниса", каже Никола Матковић, директор Хемијско-технолошке средње школе у Суботици.
Школа у којој будући прехрамбени техничари, пекари, посластичари, виноградари и дизајнери одеће стичу знања, укључена је у систем дуалног образовања, па њени ученици не морају да брину о запослењу.
Коментари