Продавци, ко ми прво прода осмех може да ми прода све

Чини ми се да се еволуција продаваца и купаца код нас одвија неуједначено, а најгоре је на пољу директне комуникацијe

Свако од нас се са осмехом присећа разних куповина у иностранству, где (најчешће и за нешто што кошта само пар марака, евра, долара) - унапред можете рачунати да ћете заузврат добити и осмех, комуникацију која импонује и испраћај - као да сте „купили пола радње".

Знам да ћете рећи да они вероватно остварују већи проценат од продаје него наши трговци или да су тамошњи покрети потрошача јачи, а казне након пријаве купаца веће и драстичније спроводљиве...

Ипак, бирам да верујем да је тамо и самосвест о значају „чувања" купаца на много вишем нивоу него у Србији...

Јер чиме објаснити, како оправдати сулуду ситуацију, у којој продавачица познатог ланца супермаркета у Београду, на каси (где у реду чека десетак људи) моју средовечну, удату колегиницу „шеретско- ортачки" гласно упита, куцајући рачун: „Ахааа, сад ови кондоми? Прошли пут сте узели оне са укусима..." ??!

Наравно да она више тамо никада више неће куповати. (Да и не помињем да се већ недељама сама себи чуди како није и физички насрнула на продавачицу, колико је била љута и шокирана...)

Нећу ни ја ући у продавницу женске конфекције на Славији, где ме трговкиња више пута прекоравала, повишеним тоном: „Шта то гледате, то нису ваши бројеви, читаjте етикете- ваљда видите да вам је све то превелико!"

Да је умела да пита, знала би да купујем одећу за корпулентну баба- тетку. А да ме ништа није питала, да ме пустила на миру- све што сам тражила бих тог дана купила у њеној радњи!

Начин комуникације продавачица у најраспрострањенијем ланцу веледрогерија у Србији, већ је ушао и у савремене антологије вицева... зато што потенцијалне купце истовремено вређа и излуђује јер априори подразумева да сте сигурно тамо дошли само да би им нешто мазнули из радње...

А због очекиване конверзације у престоничким радњама са најскупљом одећом, са тамошњим покондиреним продавачицама, моју другарицу веома забавља да повремено тамо улази.

Знате већ, само ли пипнете ципеле или ташну у таквој радњи код нас, оне (најчешће и не чекајући питање) већ репетирају, надменим тоном: " Знате, то кошта 82 хиљаде и осамсто динара!", или нешто попут: „Та ташна вам је 67 хиљада и двеста..."

Онда им моја другарица на то лежерно каже: „Океј, дајте ми два пара, број 38 и 40." или -„Дајте две ташне, упакујте их одвојено, кеш."...

Затим сачека да започну паковање робе и припрему рачуна па хитро крене ка излазу, успут добацујући: „Извини драга, спора си, не вреди. То ми је сад већ изашло из моде, не исплати ми се да купујем демоде... ни-ка-ко!" 

Као купац који (углавном) тачно зна шта хоће, преферирам минимум комуникације са продавцима. Зато ми од свега наведеног, више смета незнање, неупућеност трговаца у оно што ми нуде... А избезумљује ме банализовање попут „Какве везе има да ли је лан, баш је доста снижено, ма супер је."...

Ако сте лењи, тврдоглави и наивни попут мене, бираћете да што више купујете онлајн (и тако одржите у животу покоју нервну ћелију). А, све верујући да ће се и ово ипак променити на боље, одлазићете и даље у оближње радње...

Наравно да постоје школе, универзитети, течајеви - читава наука је створена и око овог цивилизацијског аспекта. И наравно да постоје и одлични трговци. Свакако је тачно и то да нас купаца има разних, да нам често није лако угодити...

Е сад, чињеница је и да свако од нас има неког „свог" пијачног трговца, где купује годинама као и омиљена лица у старим градским пекарама (на чију „робу" се увек чека у дугим редовима и то без обзира на временске услове).

Зато се питам: Како то њима тако лако полази за руком (а сасвим сигурно нису школовани за тај важан посао), како они успевају да их сматрамо најбољима на свету и увек им се враћамо?

Шта вама највише смета код овдашњих трговаца?

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње