субота, 28.09.2019, 09:40 -> 09:43
Извор: РТС
Аутор: Тања Шикић
Продавци, ко ми прво прода осмех може да ми прода све
Чини ми се да се еволуција продаваца и купаца код нас одвија неуједначено, а најгоре је на пољу директне комуникацијe
Свако од нас се са осмехом присећа разних куповина у иностранству, где (најчешће и за нешто што кошта само пар марака, евра, долара) - унапред можете рачунати да ћете заузврат добити и осмех, комуникацију која импонује и испраћај - као да сте „купили пола радње".
Знам да ћете рећи да они вероватно остварују већи проценат од продаје него наши трговци или да су тамошњи покрети потрошача јачи, а казне након пријаве купаца веће и драстичније спроводљиве...
Ипак, бирам да верујем да је тамо и самосвест о значају „чувања" купаца на много вишем нивоу него у Србији...
Јер чиме објаснити, како оправдати сулуду ситуацију, у којој продавачица познатог ланца супермаркета у Београду, на каси (где у реду чека десетак људи) моју средовечну, удату колегиницу „шеретско- ортачки" гласно упита, куцајући рачун: „Ахааа, сад ови кондоми? Прошли пут сте узели оне са укусима..." ??!
Наравно да она више тамо никада више неће куповати. (Да и не помињем да се већ недељама сама себи чуди како није и физички насрнула на продавачицу, колико је била љута и шокирана...)
Нећу ни ја ући у продавницу женске конфекције на Славији, где ме трговкиња више пута прекоравала, повишеним тоном: „Шта то гледате, то нису ваши бројеви, читаjте етикете- ваљда видите да вам је све то превелико!"
Да је умела да пита, знала би да купујем одећу за корпулентну баба- тетку. А да ме ништа није питала, да ме пустила на миру- све што сам тражила бих тог дана купила у њеној радњи!
Начин комуникације продавачица у најраспрострањенијем ланцу веледрогерија у Србији, већ је ушао и у савремене антологије вицева... зато што потенцијалне купце истовремено вређа и излуђује јер априори подразумева да сте сигурно тамо дошли само да би им нешто мазнули из радње...
А због очекиване конверзације у престоничким радњама са најскупљом одећом, са тамошњим покондиреним продавачицама, моју другарицу веома забавља да повремено тамо улази.
Знате већ, само ли пипнете ципеле или ташну у таквој радњи код нас, оне (најчешће и не чекајући питање) већ репетирају, надменим тоном: " Знате, то кошта 82 хиљаде и осамсто динара!", или нешто попут: „Та ташна вам је 67 хиљада и двеста..."
Онда им моја другарица на то лежерно каже: „Океј, дајте ми два пара, број 38 и 40." или -„Дајте две ташне, упакујте их одвојено, кеш."...
Затим сачека да започну паковање робе и припрему рачуна па хитро крене ка излазу, успут добацујући: „Извини драга, спора си, не вреди. То ми је сад већ изашло из моде, не исплати ми се да купујем демоде... ни-ка-ко!"
Као купац који (углавном) тачно зна шта хоће, преферирам минимум комуникације са продавцима. Зато ми од свега наведеног, више смета незнање, неупућеност трговаца у оно што ми нуде... А избезумљује ме банализовање попут „Какве везе има да ли је лан, баш је доста снижено, ма супер је."...
Ако сте лењи, тврдоглави и наивни попут мене, бираћете да што више купујете онлајн (и тако одржите у животу покоју нервну ћелију). А, све верујући да ће се и ово ипак променити на боље, одлазићете и даље у оближње радње...
Наравно да постоје школе, универзитети, течајеви - читава наука је створена и око овог цивилизацијског аспекта. И наравно да постоје и одлични трговци. Свакако је тачно и то да нас купаца има разних, да нам често није лако угодити...
Е сад, чињеница је и да свако од нас има неког „свог" пијачног трговца, где купује годинама као и омиљена лица у старим градским пекарама (на чију „робу" се увек чека у дугим редовима и то без обзира на временске услове).
Зато се питам: Како то њима тако лако полази за руком (а сасвим сигурно нису школовани за тај важан посао), како они успевају да их сматрамо најбољима на свету и увек им се враћамо?
Шта вама највише смета код овдашњих трговаца?
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар