Читај ми!

Кинески аутомобили из Бугарске

У Бугарској је због јефтине радне снаге отворена фабрика кинеских аутомобила, која ће производити 50.000 возила годишње. То је прва кинеска аутомобилска фабрика на тлу Европске уније.

Због јефтине радне снаге европски произвођачи аутомобила одлазили су у Кину. Међутим, друга привреда света сада је чврсто закорачила на европско тло. У Бугарској је отворена прва кинеска фабрика аутомобила у Европи која ће производити 50 хиљада возила годишње.

Стопама јапанских и јужнокорејских аутомобилских џинови, кренули су и Кинези. Прву фабрику аутомобила на територији Европске уније, симболичног назива Грејт вол- Велики зид, отворили су у Бугарској- најсиромашнијој чланици Уније, са најнижим платама и порезима.

Радници фабрике кажу да је посао добар и да су аутомобили квалитетни, а драго им је што ће њихова земља постати позната по аутомобилима.

Бугарска је тако, после 17 година, оживела своју аутомобилску индустрију. Да би се удовољило кинеском инвеститору, власти су морале да изграде нови пут до погона у граду Ловечу, на северу земље.

"Веома сам срећан што је ова фабрика добила европску лиценцу да испуњава потребне техничке и еколошке стандарде. То значи да ће наша земља зарађивати новац од сваког извезеног аутомобила", каже бугарски премијер Бојко Борисов.

Кинези су у прву фазу изградње фабрике уложили 32,5 милиона евра. У почетку ће се монтирати три врсте возила, а у наредних пет година планира се производња читаве линије - од путничких аутомобила до теренских возила.

"Радиће се у две смене и производити 50 хиљада аутомобила годишње. Планирамо да запослимо две хиљаде радника, а тај број ће се можда и повећати ако се буду производили и други модели", поручио је Александар Крамб, директор фабрике аутомобила.

Компанија Грејт вол највећи је произвођач теренских возила у Кини и послује у Русији, Украјини, Индонезији, Египту.

"Наш аутомобил је најквалитетнији у Кини. Уверени смо да ће скромне цене наших модела освојити не само бугарско, већ и европско тржиште, сматра Ванг Фенг Ђинг, директорка компаније "Грејт вол".

Цене возила крећу су од осам хиљада до 12 хиљада евра. Први аутомобили појавиће се на тржишту до краја године и то најпре у Македонији, Црној Гори и Албанији, а најављени су и преговори о продаји у Србији.

Број коментара 28

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи