Читај ми!

Ваздушни рат над Украјином, Американци обучавају Украјинце за летове на авионима Ф-16

Америчка компанија Дракен интернешенел (Draken International) обучаваће украјинске пилоте за летење на авионима Ф-16. Први, теоретски део обуке ће бити обављен у Данској, док ће неопходних 150 часова летачке обуке будући пилоти добити у румунској ваздухопловној бази Борчеа. Украјина тражи најмање две ескадриле ових авиона. Теоретски, НАТО може да сакупи више од 100 летелица.

Ваздушни рат над Украјином, Американци обучавају Украјинце за летове на авионима Ф-16 Ваздушни рат над Украјином, Американци обучавају Украјинце за летове на авионима Ф-16

Траже се искусни пилоти и инструктори на авионим Ф-16, техничко и остало земаљско особље за послове у Румунији, наводи се у огласу који је објавила америчка компанија Дракен интернешенел, којој је додељен програм обуке украјинских пилота на авионима Ф-16, које ће донирати "Ловачка коалиција" састављена од укупно 11 чланица НАТО.

Особље које ће спровести амбициозан и убрзан програм обуке украјинских пилота биће ангажован на период од три до 19 месеци, на основу договора који је дефинисан током недавног Самита НАТО у Виљнусу.

Букурешт тврди да њихови авиони неће бити коришћени у обуци, већ ће за тај програм бити допремљене посебне летелице, али да ће неколико њиходих авиона Ф-16 бити распоређено у базу Борчеа.

Авионе ће донирати Данска и Холандија, док је произвођач, амерички "Локид Мартин" најавио брзе модификације на летелицама, које би украјинским пилотима омогућиле бржи прелазак са "мигова 29" и "сухоја 27", на којима су до сада летели.

"Локид Мартин" је, такође најавио појачану техничку подршку и обуку земаљског особља, како би украјинско ратно ваздухопловство могло ваљано да одржава нове авионе.

Укупно четири европске државе могу да сакупе 125 летелица Ф-16, не рачунајући на норвешке авионе, који су конзервирани пошто су у ту земљу стигли први авиони пете генерације, Ф-22.

Власти у Кијеву су, још на почетку рата, тражиле од Американаца између 24 и 36 летелица овог типа, али је Вашингтон био прилично резервисан према овим захтевима, страхујући да би испорука авиона Ф-16 представљала ескалацију у односима са Русијом. Из сличних разлога, претходно, одлагане су испоруке "химарса", "патриота" и тенкова "абрамс", па је то оружје, на концу, ипак упућено у Украјину.

Пут пилота: Данска, Румунија па Украјина

Иако је првобитно планирано да обука на авионима Ф-16 почне у августу, део тог процеса у Румунији неће почети пре краја следеће године, најавио је представник "Локид Мартина" Мартин Реј Пизели.

"Ово је невероватно лак авион за летење... Остале ствари које иду уз летење су проблем", рекао је недавно амерички капетан Дејвид Браун, наводећи да обука траје у просеку годину дана.

До почетка стварне летачке обуке, Дракен интернешенел и "Локид Мартин" ће тестирати и селектирати украјинске пилоте, те почети први део обуке, који ће обухватити часове енглеског језика, као и теоретско знање. Ова део обуке ће бити обављен у Даанској.

Суштински, циљ овог програма је да украјински пилоти савладају основна летачка и знања везана за одржавање авиона Ф-16, док ће, истовремено, власти у Кијеву оспособити неколико војних аеродрома за пријем нових летелица.

Дракен интернешенел, приватна је компанија, већ годинама обучава америчке пилоте за борбене акције, пре свега борбе у ваздуху, те "изиграна" непријатеље током маневара америчких ваздушних снага.

Та компанија је у претходне две године купила укупно 12 половних авиона Ф-16 од Норвешке и Данске, али није искључено да ће те летелице завршити на украјинским аеродромима.

Једина жеља, Ф-16

Украјинци су, суштински, од почетка рата тражили само један авион – амерички Ф-16 или летелице тог типа које користе друге европске државе.

Портпарол украјинског ратног ваздухопловства Јури Игњат је још у јануару објавио да су одобрена средства за обуку пилота на тим летелицама, као и да је прва група авијатичара отишла у САД.

Та изјава украјинског званичника уследила је неколико дана пошто је произвођач авиона Ф-16, америчка компанија "Локид Мартин", објавио да је спреман да повећа производњу како би задовољио потребе које би могле да се појаве уколико земље чланице НАТО-а одлуче да половне авионе овог типа предају Украјинцима.

"Повећаћемо производњу авиона Ф-16 у Гринвилу како бисмо били спремни да попунимо капацитете држава које одлуче да помогну у текућем конфликту", рекао је тада званичник "Локид Мартина" Френк Сент Џон, наводећи да ова компанија није укључена у преговоре о могућим испорукама борбених авиона Украјини.

Украјински званичници најавили су, истовремено, да ће упоредо са обуком за авионе Ф-16, почети и увежбавање пилота из те државе за летење на другим западним летелицама.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње