Читај ми!

Шапић за РТС: Бесплатан јавни превоз треба да мотивише грађане да не одлазе возилима у центар града

Не постоји ниједна одлука за ове две и по године коју смо донели која је лоша – постоје оне које смо успели боље да спроведемо и оне које нисмо, ни од једне нисмо одустали, рекао је за РТС градоначелник Београда Александар Шапић. Истакао је да је у току највећа реформа јавног превоза, као и да ће бити новца за бесплатан јавни превоз који би требало да мотивише грађане да не одлазе сопственим возилима у центар града.

Градоначелник Београда Александар Шапић рекао је за РТС да се трудио да од момента када је ступио на чело главног града оно што је примењивао на Новом Београду као председник општине преслика на ниво престонице и да постави пет аспеката политике – вредносни, социјални, безбедносни инфраструктурни и еколошки.

Говорећи о социјалним мерама, Шапић је издвојио бесплатне вртиће.

"Подсетићу вас да нема града у региону ове величине који има све бесплатне вртиће. У овом моменту у државне вртиће иде 65.000 деце, плус у приватне 25.000. Откада смо подигли ту субвенцију за приватне вртиће на 33.000, још 3.000 деце је уписано у приватне вртиће само у последњој години", рекао је Шапић.

Подсетио је и на бесплатне уџбенике и на 20.000 ђачке помоћи за надокнаду за уџбенике, као и на то да су током лета сви базени били бесплатни за Београђане.

Шапић је објаснио да је врхунац те социјалне политике увођење бесплатног јавног превоза од 1. јануара. На питање да ли ће за то бити довољно новца у буџету, одговорио је да га сви то питају.

"То питање су ми сви поставили сваки пут када смо једну од ових мера доносили и сви су говорили да након пар месеци нећемо моћи да функционишемо, а моћи ћемо и након овога, јер је то једно добро планирање. То је, у ствари, стављање у приоритет неких ствари које сматрате да треба да буду део ваше политике", рекао је Шапић.

"У школе и вртиће се поставља најмодернији софтвер који детектује оружје"

Истакао је да је у току један од највећих безбедносних пројеката у Београду – постављање видео-надзора у свим двориштима школа и вртића.

"Постављамо најмодернији софтвер којег нема у овом делу Европе, зато што ће детектовати оружје и ватрено и хладно, који ће покушати да помогне полицији. Имаћемо нашу, поред техничке, и физичку подршку. Значи, наше службе које ће долазити у вртиће, школе и да патролирају крајевима града, не да би некога плашили, него да би управо били превентивни аспект, да се нешто не би десило, да би помогли београдској полицији", навео је градоначелник Београда.

Говорећи о јавном превозу, Шапић је рекао да је у току највећа реформа јавног превоза у историји Београда и да ће нова возила бити плава како би се видело да су потпуно нова.

"Већ је стигло неких 200-300 возила. Очекујемо да до краја године причамо само о аутобусима, да ће бити 1.200 нових возила. Кад видите плави аутобус, значи да он није млађи од децембра 2022, тј. да није старији од јануара 2023. године", рекао је Шапић.

Додао је да очекује да се током јануара и фебруара распишу набавке за трамваје и електричне аутобусе и осврнуо се на критике опозиције поводом тролејбуса чије је укидање најављено и да о томе није консултована струка.

"Ја се на њих не бих обазирао. Зато што кад год их питам ко сте ви, шта вас препоручује и ко су људи који ме критикују, они тада то превазиђу", рекао је Шапић и додао да никада није имао ни са једним здраворазумским предлогом опозиције.

Навео је да нема проблем ни са дијалогом, ни да сарађује са опозицијом, али да неће да разговара са људима које, како је рекао, "не интересује истина" и "који покушавају све оно што је смислено да обесмисле".

"Не постоји ниједна одлука за ове две и по године коју смо донели која је лоша. Постоје оне које смо успели боље да спроведемо и оне које нисмо. Ни од једне нисмо одустали", рекао је Шапић.

Проблем решавања загађења ваздуха дуготрајан процес

Говорећи о еколошком аспекту, Шапић је рекао да је проблем решавања загађења ваздуха дуготрајан процес и да се за то доносе десетогодишњи планови и додао да Београд већ дуго није у врху листе најзагађенијих градова на свету.

"Мењамо старе котлове, мењамо котлове на мазут, али рецимо и јавни превоз. Ми до краја следеће године нећемо имати ниједно возило нашег јавног предузећа које је на нафту или на бензин. Сви ће бити или на гас или електрични. То су ствари које смањују загађење", рекао је Шапић.

Додао је да бесплатним јавним превозом желе да мотивишу људе да не иду својим возилима у центар града и да ће следеће године бити повећана фреквенција аутобуса, као и да је идеја да се ни на једну линију аутобуса у ширем центру града не чека дуже од 10 минута.

Разговор са Александром Шапићем у целости погледајте у видео-снимку на почетку текста.

петак, 03. јануар 2025.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње