понедељак, 08.07.2024, 16:25 -> 16:50
Извор: Танјуг
Отворена заједничка железничка станица Србије и Црне Горе у Бијелом Пољу
Пресецањем врпце, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Горан Весић и министар саобраћаја и поморства Црне Горе Филип Радуловић отворили су заједничку железничку станицу у Бијелом Пољу.
На железничкој станици у Бијелом Пољу биће само једна заједничка полиција, уз један царински поступак, што значи двоструко бржи прелазак границе.
"Веома сам срећан што се данас налазим у Бијелом Пољу, да са колегом Радуловићем отворим заједничку станицу, али и што смо могли да причамо о заједничким саобраћајним пројектима између две државе", рекао је Весић.
Он је указао да чињеница да ће путници имати један царински поступак, као и обе полиције на једном месту, значи двоструко краће задржавање на граници, што је највећа добит.
"Надам се да ћемо ићи у даљу реализацију, јер има много ствари које можемо да радимо, попут фитосанитарне инспекције. Боље да радимо заједнички ствари које су добри за људе, да путују бољом, модерном пругом или путевима, да омогућимо да две земље могу да сарађују", истакао је министар Весић.
Улагања у пругу Београд-Бар
Весић је подсетио и да је највећи саобраћајни инфраструктурни пројекат две земље пруга Београд - Бар, која је грађена 1976. године.
"Нажалост, није се много улагало у њу последњих година. Ми смо у Србији реконструисали део од Ресника до Ваљева и сада у оквиру Плана раста за Западни Балкан тражили смо финансирање пројекта реконструкције наставка пруге, дужине скоро 210 километара, од Ваљева до Врбнице", рекао је министар.
Он је додао и да је у оквиру пројеката који ће се радити ова пруга приоритет заједно са пругом између Ниша и Скопља која је брза пруга за брзине од 200 километара на час.
"Када будемо реконструисали тих наших 210 километара кроз Србију и Црна Гора буде урадила свој део имаћемо потпуно реконструисану пругу Београд - Бар што ће бити значјано за превоз робе и људи. Имаћемо брже возове и више путника", рекао је Весић.
Весић је са црногорским колегом константовао да ЕУ приоритет даје пругама и да је договорено да у наредном периоду две земље покушају да добију што више новца за изградњу пруга, јер је то еколошки начин превоза, који има већи капацитет од друмског превоза.
До краја године завршетак ауто-пута до Пожеге, креће изградња до Бољара
Додаје се да када је реч о ауто-путу, навео да ће Србија до краја године завршити ауто-пут до Пожеге, док остаје један тунел који ће бити готов до маја. Затим ће се, како је рекао, кренути са изградњом последњих 107 километара кроз Србију, према Бољарима.
"За Србију је важно да сагради ауто-пут до Црне Горе. Размишљамо о различитим модалитетима сарадње јер у Црној Гори остаје 50-ак километара који морају да се заврше до границе са Србијом. Тај ауто-пут ће значити бољи живот за све људе. Бићемо боље повезани, а то доноси развој привреде. И на том ауто-путу имаћемо интегрисани гранични прелаз", рекао је Весић.
Министар саобраћаја и поморства Црне Горе Филип Радуловић истакао је да је заједнички циљ што ефикаснији гранични прелаз, како би се што мање времене трошило на граници.
"Желимо да се што боље повежемо са суседним државама, у овом случају са Србијом. Ово је само још један доказ да је ова влада стоји иза железничког сектора", рекао је Радуловић.
Како је нагласио следеће године почеће и реконструкција пруге од Бара до Голубоваца. Радуловић је пренео да је са министром Весићем разговарао пре свега о државним путевима, о модалитетима како се може наставити ауто-пут Бар-Бољаре.
Диркетор Сталног секретаријата Транспортне заједнице Матеј Закоњшек рекао је да Транспортна заједница са владама Црне Горе и Србије ради на унапређењу железничке инфраструктуре и смањењу времена чекања на границама у региону.
"Веома сам поносан на успех због кога смо се данас окупили. Честитао сам владама Србије и Црне Горе, двојици министара, Европској комисији и Транспортној комисији на заједничкој реализацији важних пројекта", рекао је Закоњшек.
Према његовим речима, модернизација пруге од Јадранског мора до Србије и до Београда довешће до боље повезаности луке Бар са регионом, повећати безбедност и квалитет услуга у путничком и теретном саобраћају, а промовисаће и железенички саобраћај као модеран вид саобраћаја.
Коментари