Читај ми!

Одборници усвојили одлуку о раскиду уговора са “Кентакартом“ о наплати превоза

Одборници Скупштине града Београда усвојили су вечерас предлог решења о давању сагласности за раскид уговора о јавно-приватном партнерству у обављању делатности експлоатације и одржавања система за наплату карата и управљања возилима у јавном линијском превозу путника у Београду.

Градоначелник Београда Александар Шапић изјавио је раније данас да ће уговор са "Кентакартом", како је и најављено, бити раскинут и после 12 година ће контрола и наплата карата у јавном превозу бити враћена под управу Града Београда.

Шапић је казао да за раскид уговора са Кенкартом неће бити плаћања никаквих пенала. "После тога можемо да причамо много озбиљније о неким стварима које се тичу јавног превоза. Неке кораке смо предузели, али морамо да сачекамо да се раскине уговор, што ће се десити после ове седнице градске скупштине", рекао Шапић.

Он је додао да се за пар месеци могу очекивати нове информације о јавном превозу.

Градоначелник Шапић изјавио је да градску власт чекају важни пројекти, од којих је један од веома важних План генералне регулације шинских система, којим ће бити утврђена коначна траса читава прве линије метроа.

"Овим планом се коначно комплетира детаљна разрада прве линије и може да се дефинише локација сваке станице. Траса се не мења, али је ту детаљно утврђивање, јер станице не могу да се нађу негде тек тако, већ мора да се испитује подручје", казао је Шапић у обраћању одборницима.

Одборници опозиције жестоко су данас, на седници Скупштини Града Београда, критиковали предложене трасе будућег метроа. 

Говорећи о изградњи бициклистичко-пешачког моста преко Саве, он је казао да се о томе говори већ деценијама, али се из неког разлога тај пројекат није урадио.

"Мислим да је ово велика ствар, посебно за новобеоградске блокове. Стичу се услови да направимо пројекат који се надам да ћемо завршти до краја ове године, да би могли 2024. да кренемо у извођење тог моста. Грађани београдских блокова ће бити повезани са Адом Циганлијом на коју ће моћи да дођу бициклом или пешице", рекао је Шапић.

Како је најавио, пројекат ће почети да се ради после ове седнице. "Пошто је лаган мост, реално је да се испројектује до краја ове године и да се изгради у року од годину годину и по дана", рекао је Шапић и додао да ће поновним активирањем београдске жичаре бити два алтернативна начина доласка на Аду Циганлију, што ће бити и пут до Зоолошког врта, када тамо буде измештен.

Он је додао да је такође важан предлог плана детаљне регулације за Устаничку улицу. "После 13 година, 2009. усвојен је тај план који је заблокирао читав тај део Звездаре, Мали Мокри Лук, Калуђерицу, зато што неко тада није узео све аспекте у обзир и ништа се на том потезу није урадило, остало је парче. Урадићемо то на исти начин како је урађен Булевар, неће бити никаквих шминкања о којима пишу неки медији", рекао је Шапић.

Додао је да је то велика ствар за све грађане Звездаре и Калуђерице, Малог Мокрог Луга, јер ће Булевар имати исту ширину у том делу као и у другим деловима, добиће се две траке у сваком правцу што ће растеретити саобраћај.

Усвојена одлука о Плану генералне регулације за метро

Одборници Скупштине града усвојили су План генералне регулације шинских система у Београду са елементима детаљне разраде друге фазе прве линије метро система и Плану за изградњу детаљне регулације пешачко-бициклистичке везе између улице Омладинских бригада и Аде Циганлије, са мостом преко реке Саве.

Градоначелник Београда рекао је да се Планом генералне регулације шинских система у Београду коначно комплетира детаљна разрада прве линије метроа и да може да се дефинише локација сваке станице.

"Траса се не мења, али је ту детаљно утврђивање, јер станице не могу да се нађу негде тек тако, већ мора да се испитује подручје", рекао је Шапић на седници.

Говорећи о изградњи бициклистичко-пешачког моста преко Саве казао је да се о томе говори већ деценијама, али се из неког разлога тај пројекат није урадио.

"Мислим да је ово велика ствар посебно за новобеоградске блокове. Стичу се услови да направимо пројекат који се надам да ћемо завршти до краја ове године, да би могли 2024. да кренемо у извођење тог моста. Грађани београдских блокова ће бити повезани са Адом Циганлијом на коју ће моћи да дођу бициклом или пешачењем", рекао је Шапић.

уторак, 19. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње