Могуће откриће узрока шизофреније

Научници идентификовали десетине гена који се понашају другачије у мозгу особа оболелих од шизофреније. Ово сазнање може помоћи у откривању узрока шизофреније и биолошких поремећаја, и до бржег открића делотворних лекова.

Британски научници идентификовали су десетине гена који се понашају другачије у мозгу особа оболелих од шизофреније, саопштено је у најновијој студији објављеној у Лондону.

Многи од ових 49 гена нађених у узорцима можданог ткива, чији су донори биле особе које болују од шизофреније, учествују у контролисању начина интеракције ћелија.

Тим се наговештава да грешке у интеракцији изазивају стање шизофреније, наводи се у студији.

Аутор истраживања Џеки де Белрош рекла је да ово сазнање води ка откривању узрока шизофреније и биолошких поремећаја, што може довести до бржег открића делотворних лекова.

"Први корак ка побољшању третмана шизофреније је у разумевању онога што се дешава, открити који гени учествују и која је њихова улога", објаснила је Де Белрош.

Шизофренија, чије су особености визуелне и звучне халуцинације и поремећаји у размишљању, заступљенија је код мушкараца него код жена и најчешће се јавља код особа у касној адолесценцији или раним зрелијим годинама.

Процењено је да од шизофреније болује један одсто људи у свету.

Иако многи лекови могу помоћи у третману шизофреније, они не лече у потпуности тај ментални поремећај и могу имати непожељне појаве, укључујући и прекомерну телесну тежину.

Нека истраживања указују на то да шизофренија настаје при прекомерном лучењу допамина, док се друга теорија дотиче оштећења покривача нервних ћелија код особа оболелих од шизофреније.

Научници из Лондона испитивали су узорке можданог ткива 23 здраве и 28 оболелих особа, а потом су податке упоредили са истраживањима спроведеним у САД која су испитивала приближно исти број испитаника.

Подаци ових истраживања, која се заснивају на интеракцији међу ћелијама, могу довести до квалитетнијег третмана шизофреније али и дијагностификовању предиспозиција и раних стадијума, уједно и спречавању ове појаве.

петак, 05. јул 2024.