Математичка формула за срећан брак

Спојивши психологију и математику, два америчка професора открила су формулу по којој се с великом сигурношћу може утврдити ризик од развода неког брачног пара.

Два америчка професора, спојивши психологију и математику, открила су формулу по којој се с великом сигурношћу може утврдити ризик од развода неког брачног пара.

Психолог Џон Готман и његов колега, математичар Џејмс Муреј са универзитета у држави Вашингтон дошли су до формуле на основу проучавања петнаестоминутног видео снимка више стотина парова који се препиру.

Научници су сваком пару дали по један бод за позитивну интеракцију и одузели по бод за  негативну, при чему су у обзир узели и израз лица и откуцаје срца сваког од њих и на основу тога направили математички прорачун.

Резултат је квантификован у облику односа између позитивних и негативних интеракција.

"Савршен је однос пет позитивних наспрам један негативан бод", изјавили су истраживачи који тврде да су у кризи сви парови чији је однос испод 5:1.

"Правило је јако поуздано", истиче Муреј.

"Када су муж и жена врло задовољни у браку, разговарају о важним стварима, не морају се слагати, али ако се притом шале, значи да су привржени један другом и да су успели да успоставе емоционалну везу", каже Готман.

"Међутим, многи људи не знају да успоставе ту везу и да изграде смисао за шалу, а њихове свађе су последица неуспеха да успоставе емоциналну везу", додао је Готман.

Научници истичу важност израза лица, тако је, на пример, "израз презира прави убица љубави".

Апсолутно је неопходно елиминисати негативно размишљање и песимистичан став према животу.

Људе које можемо назвати негативцима, вечито незадовољнима, намћорима итд., дубоко су сујверени да срећа искључиво зависи од бољих животних околности.

петак, 05. јул 2024.