Молекуларно снимање лакше открива рак дојке

Научници открили нови начин снимања дојке који је ефикаснији од мамографије у проналажењу тумора. Лекари овом техником могу да уоче мале туморе који мамографији често промакну.

Молекуларно снимање дојке, показао се три пута боље од мамографије у проналажењу злоћудних тумора, резултати су нове студије коју је спровела америчка клиника Мајо.

Мамографија је и даље стандард у проналажењу рака дојке, посебно код жена старијих од 40 година. Ако је рак установљен док је тумор мали, жена има ниво излечења од 90 одсто, рекла је научница Лиса Кери.

"Што је тумор мањи, веће су шансе да буде сузбијен и спречен да се појави у другим деловима тела", објаснила је ова научница.

Проблем настаје код жена које имају згуснуто ткиво дојке, а мамографски рентгенски зраци често не могу да открију мале туморе кроз такво ткиво.

Истраживачи на клиници Мајо упоредили су мамографију са новом техником молекуларног снимања дојке.

Снимање се спроводи тако што се у крвоток убризгава радиоактивни агенс који се чврсто споји са ћелијама рака тако да лекари могу да виде мале туморе које мамографији често промакну.

"Ћелије рака упијају овај агенс много јаче него што то раде нормалне ћелије дојке. И то води то бољег осветљавања тумора на нашим снимцима", рекла је научница Дебора Родс.

Најмање 940 жена са згуснутим ткивом дојке учествовало је у студији. Лекари су установили три пута више тумора молекуларним снимањем него мамографијом.

Молекуларно снимање још није комерцијално доступно. Истраживачи сада настоје да смање количину радијације коришћене у овој техници.

Уколико у томе успеју, то би могао да постане нови начин за откривање смртоносних тумора пре него што добију прилику да се прошире.

субота, 06. јул 2024.