Туберкулоза на костима старим 9.000 година

Научници су недавно открили трагове туберкулозе на костима старим 9.000 година, пронађеним на једном налазишту из неолитског доба у Израелу. Овим је потврђено да је та болест много старија него што се до сада сматрало.

Раније су откривени трагови туберкулозе на остацима костију старим 3.000 година, на једном египатском археолошком налазишту. Ово ново  откриће ће омогућити да се боље разумеју начини добијања болести, навели су научници.

"Преглед људских остатака и тест на ТБ (туберкулозу) је веома важан, јер ће нам помоћи да боље разумемо праисторијски вид туберкулозе и како се та болест развијала", изјавио је стручњак Марк Спигелман са Универзитеттског колеџа у Лондону.

Туберкулоза (ТБ) је инфективна болест коју узрокују бацили који се са особе на особу преносе путем ваздуха. Тестом коже на ТБ може се утврдити да ли пацијент има микробе ТБ-а у организму. Додатни тестови могу помоћи да се утврди да ли особа има туберкулозу.

Туберкулоза обично напада плућа, али може утицати и на друге делове тела - мозак, бубреге или кичму.  Симптоми туберкулозе зависе од тога где се бактерије развијају. У случају да се размножавају у плућима, онда пацијент има тежак кашаљ, бол у грудима, искашљавање крви или спутума (слузи која долази дубоко из плућа).

Други симптоми активне туберкулозе су слабост или умор, губљење телесне тежине, недостатак апетита, висока температура и знојење током ноћи.

У свету је процењено да има 9,2 милиона људи оболелих од туберкулозе. Сваке године од тог инфективног обољења умре 1,7 милиона људи широм света.

понедељак, 08. јул 2024.