Пронађена најстарија кост камиле

У Сиријској пустињи пронађена је виличну кост камиле старе око милион година, за коју се верује да је припадала много мањем претку ове животиње.

Тим сиријско-швајцарских археолога пронашао је кост у близини села Коум у региону Палмира, око 200 километара североисточно од Дамаска.
Прошле године, такође у Сирији, тим археолога пронашао је кости џиновске камиле старе око 100 хиљада година.
Ова животиња била је висока између три и четири метра, односно двоструко виша од данашњих камила.

Сматра се да је убила група људи док је пила воду на извору, с обзиром на то да је, раније, то подручје било богато водом.

Најновије откриће, заједно са остацима џиновске камиле, може дати одговоре на многа питања о еволуцији ове животиње, кажу научници.

"Ово је веома важно откриће", рекао је вођа швајцарског дела тима Жан Мари ле Тенсорер. Реч је о најстаријој кости камиле икад пронађеној на Блиском истоку, а највероватније и на свету.
Према пронађеној виличној кости, сматрају археолози, може се закључити да је камила била веома мала или чак потпуно нова врста.

уторак, 09. јул 2024.