Откривено како ћелија преноси информације током деобе

Научници са Универзитета у Торонту су навели да би резултати њиховог открића могли да се користе у терапији неких врста рака.

Научници су открили како једна ћелија преноси своје функције и карактеристике током своје деобе, резултати су најновије студије, koja je објављенa у Француској.

Научници из Торонта су у студији навели да је сећање једне ћелије, односно њена способност да се изрази у генима, повезано је с малим променама које се зову "метилације".

Метилације одређују природу и функцију једне ћелије. Када се ћелија размножава, она преноси информације "потомству" тако што верно препише метилације дезоксирибонуклеинске киселине (ДНК) на право место, наводи се у студији.

Научници су открили важну улогу протеина УХРФ1 током реконструкције две гране ДНК-а, после ћелијске деобе. Исто оно што омогућава боље разумевање деобе сећања ћелије, омогућава и боље разумевање у области наслеђивања, додаје се у студији.

У истраживању се наводи да би то могло да помогне у бољем лечењу рака. Откривено је да постоји прекомерни ниво протеина УХФР1 у канцерогеним ћелијама, наводи се у студији и додаје да би један вид терапије можда био да се спречи активност тог протеина у канцерогеним ћелијама.

уторак, 09. јул 2024.