Читај ми!

Тачка на кампању

Иако је предизборна кампања званично трајала кратко, странке су месецима биле у незваничној кампањи. Пред бирачима је тешка одлука, јер партије, макар наизглед, нуде слична решења, а ни једна не нуди ништа ново. Бирачи ће поново бирати између две највеће странке, сматрају гости емисије Око.

Пред бирачима у Србији је тешка одлука, јер партије, макар наизглед, нуде слична решења, а ни једна не нуди ништа ново, сматрају гости емисије Око и истичу да ће бирачи поново бирати између две највеће странке. 

Политичке странке су у перманентној кампањи, а истраживања која је лист Данас урадио показују да ће велики број партија ући у парламент, што ће бити јако лоше за формирање Владе, оцењује главни уредник тог листа Зоран Пановић.  

"Има приличан број неопредељених бирача и у ових пар дана изборне тишине може бити померања која ће померити једну од две велике партије горе или доле", сматра Пановић

Према његовим речима, разлог томе је велика конфузија која влада у политичком систему Србије.

"Са једне стране политичке партије врло тешко успевају да представљају некога у друштву, имамо читаве слојеве друштва који ни у једној партији не виде заштитника својих интереса, има доста људи који су разочарани политиком власти, а који због инерције нису спремни да се определе за другога", каже Пановић.

Директор агенције Прагма Цвијетин Миливојевић каже да Србија ипак има специфичну ситуацију у којој две највеће странке заправо раде једна за другу.

"Оне су чиниле све да обесмисле такозвано расипање гласова на мале странке. То је један међусобни ветар у леђа. Друга битна ствар је што су две највеће странке на неки начин оригинал фалсификата или фалсификат оригинала, барем по оним порукама које су разумљиве просечном бирачу", сматра Миливојевић.

После избора 2008. године дошли смо у ситуацију да политичке странке више не машу идеологијама и имају све мање разлика, сагласни су гости Ока.

"Бирачи су збуњени и не знају за кога да гласају, јер се увек може десити да они за које су гласали и они против којих су гласали на крају буду заједно", оцењује Миливојевић.

Иако се чини да је крај кампање управо био заснован на разликама него на сличностима, па је отуда и завршница протекла "прљавије" него почетак, највећи део чинио је класични политички маркетинг.

Аналитичари сматрају да је проблем што регулаторна тела која се баве кршењем закона у кампањи на кршење Закона о оглашавању који кажњава вређање конкуренције.

"Ако ни по чему другом ова кампања ће остати упамћена по инаугурацији једног новог начина говора који чини ми се да није био изражен у Србији уназад двадесет година. Зато мислим да ћемо у свакој наредној рунди избора имати ту такозвану негативну кампању као снажно обележје", сматра уредник агенције Бета Иван Цвејић.

Са друге стране, оцењује Пановић, мале партије имале су паметнију кампању.

"Коалиција СПС-ПУПС-ЈС имала је кампању концентрисану на своје бираче и Ивица Дачић је данас због тога јако позициониран", сматра Пановић.

Аналитичари се слажу да би за Србију позитиван исход била кохабитација у будућој власти, у којој би председник Србије био из једне а премијер из друге велике странке.

понедељак, 25. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње