субота, 30.06.2012, 10:02 -> 20:18
Црни дани на путевима
Пет особа погинуло у четири саобраћајне несреће које су се у последња два дана догодиле на српским путевима. Статистика показује да се број удеса у којима учествују возачи мотора није смањио али, срећом, због коришћења заштитне опреме, мање страдају.
У четири несреће које су се у протекла два дана догодиле на српским путевима погинуло је пет особа. У несрећи која се јутрос око 8.40 сати догодила на Зрењанинском путу возач мопеда С.Р. (65) погинуо је на лицу места. Несрећа се догодила када је аутомобил "југо" налетео на мопед код скретања за Јабучки рит.
У несрећи која се синоћ догодила у месту Узвеће у општини Богатић погинуо је М.Б. из Богатића. Несрећа се догодила када су се сударили аутомобил "застава темпо" регистарских ознака општине Богатић и трактор Раковица, коме су била придодата два прикључна возила "фак" и "технострој".
Тешка несрећа догодила се синоћ и на аутопуту Београд-Хоргош, када су погинуле две особе, док су четири задобиле тешке телесне повреде.
Такође, у јучерашњој несрећи на пружном прелазу код места Степановићево код Новог Сада погинуо је возач аутомобила када је на њега налетео теретни воз.
Од првог јануара, погинуло је девет мотоциклиста, а њих више од 200 је повређено. Статистика показује да се број удеса у којима учествују возачи мотора није смањио али, срећом, због коришћења заштитне опреме, мање страдају. У више од 60 одсто случајева, реч је о судару са аутомобилом чији возачи мотоциклисте често не примећују.
"Основне грешке возача аутомобила су брзина и нагла промена правца, затим употреба мобилних телефона која је једна од највећих узрочника несрећа, а то је и законски забрањено", рекао је Влада Јефтић са Саобраћајног факутета у Београду.
С друге стране, возачи скутера - углавном је реч о младима - страдају због жеље да од малог мотора направе много јачу машину, што се у земљама ЕУ кажњава и одузимањем скутера.
"Највећи проблем је што скидају блокаде са скутера, повећавају брзину, а он није пројектован за те брзине, они тада возе 70, 80 километра на час, а његове кочнице су пројектоване за 40 километра, значи заштитина опрема не ради при тим брзинама", рекао је инструктор за вожњу скутера Иван Плећаш.
Променити свест свих учесника у саобраћају
Иако закон дозвољава да сами учите да возите мотор, удружења бајкера упозоравају да је то веома опасно.
"Почетник је са свих страна изложен разним опасностима и морао би да има неко предзнање али то предзање званично у школама не постоји, а да би се како тако едуковао морао би да се обрати старијим колегама да пита шта га занима и да нешто од њих научи", рекао је бајкер Жика Јелић.
Да бисмо променили поразну статистику, која нас сврстава у групу високоризичних земаља по броју погинулих возача мотора, потребно је да се, пре свега, промени свест свих учесника у саобраћају.
Немачка је, на пример, водила десетогодишњу кампању за сигурност мотоциклиста, повећала је казне, и 600 специјалних патрола је, у необележеним возилима, ловило грешке возача мотора и аутомобила. После тога, број погинулих у саобраћајним несрећама је преполовљен.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар