Хонда понизила посрнули Нисан, пропали преговори о спајању

Почетком овог месеца дефинитивно су пропали преговори између јапанских произвођача аутомобила "Хонде" и "Нисана" о спајању. Узрок, тврде медији у земљи излазећег сунца, је то што је "Хонда", уместо удруживања на равноправној основи, прижељкивала да апсорбује посрнули "Нисан".

Јапански медији ових дана доносе више детаља о пропалом покушају спајања два дива домаће аутомобилске индустрије "Хонде" и "Нисана".

Други и трећи највећи произвођач и продавац аутомобила у Јапану почели су крајем децембра прошле године преговоре за спајање, који су требали да доведу до стварања холдинг компаније која би по броју произведених возила заузела треће место у свету иза групе "Тојота" и групе "Фолксваген".

Међутим, ти преговори су зашли на странпутицу у јануара када је постало јасно да "Хонда", која је у знатно бољој финансијској ситуацији, није задовољна темпом преструктуирања у "Нисану". Овај други у прошлој години је претрпео укупни губитак од око милијарду и по америчких долара, те је објавио план о отпуштању 9.000 од око 130.000 својих радника како би умањио губитке, али је спровођење тог плана ишло споро.

У јавност је процурела и вест да "Хонда" нема намеру да ново предузеће заснује на равноправним основама, већ да, у складу са својом бољом тржишном позицијом и, нарочито, већом финансијском моћи, за себе резервише улогу већинског власника и лидера.

Понижење за Нисан

Сада је, међутим, јасно, да је "Хонда" не само тражила да "Нисан" брже изврши рационализацију коју је сам планирао, већ и да драстично више редукује производњу и број радника - руководству "Нисана" је предат захтев да отпусти чак 40.000 запослених. Све мање од тога, сматрали су у "Хонди", би омело стварање истинске синергије након спајања и угрозило вредност деоница саме "Хонде".

Штавише, руководиоци "Хонде", пишу јапански медији, изнело је визију у којој се у имену нове заједничке компаније "Нисан" уопште не би помињао. Односно, ново предузеће, пре него заједнички подухват, било би структура у којој би "Хонда" прогутала "Нисан" и учинила га једном од својих подружница.

То је очигледно сасвим супротно од оног што је "Нисан" имао на уму када је улазио у преговоре, што се може видети и из изјаве његовог председника Макото Ућиде, који је на заједничкој конференцији за штампу 23. децембра рекао да приликом удруживања две компаније неће бити надређених и подређених.

Он је почетком овог месеца, након прекида преговора, објавио да ће се његова компанија окренути трагању за другим могућим партнерима.

То, међутим, још извесно време може бити врло тежак задатак, јер "Нисан" трпи критику за пасивност и недовољну одлучност у спровођењу плана реструктуирања и од свог највећег финансијера, џиновске банке "Мизухо", што сугерише да би за сваког потенцијалног партнера био једна врста баласта, односно, некорисног терета.

Рањиви "Нисан" сада је тако поново изложен опасности од непријатељског преузимања, које, судећи по извештајима медија у источној Азији, планира пребогата тајванска корпорација "Фокскон", произвођач паметних телефона и друге електронике који жели да се на велика врата, кроз куповину "Нисана", укључи у аутомобилску индустрију.

субота, 15. фебруар 2025.
1° C

Коментари

Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса
Ruzmarin
Рузмарин – биљни еликсир младости, чува наше памћење и отклања болове