Фолксваген намерава да затвори најмање три фабрике у Немачкој

Према радничком савету Фолксвагена у Немачкој, овај произвођач аутомобила хоће да затвори најмање три фабрике и укине десетине хиљада радних места у земљи. Фабрике које претекну, смањују капацитете и плате.

Фолксваген намерава да затвори најмање три фабрике у Немачкој Фолксваген намерава да затвори најмање три фабрике у Немачкој

"Управни одбор Фолксвагена планира да затвори најмање три фабрике у Немачкој", изјавила је председница радничког савета компаније Даниела Кавало на информативном састанку са запосленима у Волфсбургу. Додала је да ће све преостале фабрике морати да смање капацитете. Руководство фирме је сада обавестило представнике запослених о овим плановима.

Према радничком савету, посебно је угрожена фабрика у Оснабрику, која је управо изгубила очекивани нови уговор са Поршеом. Тренутно се тамо реализују поруџбине за спортске моделе аутомобила "718 кајман" и "бокстер", које превазилазе производне капацитете главне фабрике Поршеа у Штутгарту-Цуфенхаузену. Производња ових модела, као и Фолксваген возила "т-ток" кабриолет, престаје до пролећа 2026. – од тада фабрика у Оснабрику више неће имати поруџбине.

Кавало је додала да управа планира масовна отпуштања: према проценама радничког савета, угрожено је десетине хиљада радних места. Читави сектори могли би бити затворени или премештени у иностранство.

Раднички савет: Нема фабрике која је сигурна

"Све Фолксваген фабрике у Немачкој су погођене овим плановима. Ниједна није сигурна!", изјавила је Кавало, не наводећи детаље.

Фолксваген у Немачкој има десет фабрика у којима запошљава укупно око 120.000 радника, од тога само у Волфсбургу 70 00. Од десет фабрика шест су у Доњој Саксонији, три у Саксонији и једна у Хесену.

У септембру је Фолксваген раскинуо споразум о сигурности радних места, који је био на снази више од 30 година. Тиме су почев од средине 2025. могућа отпуштања радника из такозваних "пословних разлога".

Смањење плата за 10 одсто

Руководство Фолксвагена и синдикат "ИГ Метал" ће се састати у среду (30.10) на другој рунди преговора о колективном уговору. Већ у првој рунди у септембру, Фолксваген је одбио захтеве "ИГ Метала" за повећање плата од седам процената, инсистирајући на штедњи, али није дао прецизне информације о томе.

Према речима Кавало, Фолксваген сада тражи смањење плата за десет процената и замрзавање плата у наредне две године. Фолксваген је још почетком септембра најавио да више не искључује затварање фабрика и отпуштање радника.

И синдикат "ИГ Метал" је пооштрио тон. "Ови брутални планови управе су потпуно неприхватљиви и представљају кршење свега што смо последњих деценија доживели у компанији", изјавио је Торстен Грегер, преговарач "ИГ Метала". "То је дубок убод у срце вредних радника Фолксвагена". Синдикат очекује да Фолксваген, уместо радикалних резова, на преговарачком столу представи одрживе планове за будућност.

"Ако Фолксваген у среду потврди овај дистопијски курс, управни одбор мора рачунати на одговарајуће последице", запретио је Грегер.

Управа брани планове штедње

Управа Фолксвагена је поново бранила своје планове штедње. "Чињеница је: ситуација је озбиљна, а одговорност преговарачких партнера огромна", рекао је директор за кадрове Гунар Килијан у саопштењу.

"Без свеобухватних мера за поновно постизање конкурентности, нећемо моћи да финансирамо кључне инвестиције у будућност. Придржавамо се принципа договореног са синдикатом, да се прво са нашим преговарачким партнерима води интерна дискусија о будућности Фолксвагена АГ", додао је.

Радници и управа сложни код анализе, али не и решења проблема

Фолксваген је изјавио да је управа показала синдикату решења која ће финансијски оснажити компанију за будућност и тако на крају обезбедити радна места. С обзиром на смањење тржишта, затварање фабрика више не може бити искључено.

Члан управе Фолксвагена Томас Шефер је изјавио да су трошкови у немачким фабрикама за четвртину до половину већи него што је компанија предвидела. "Овако не можемо даље. Морамо брзо пронаћи заједничко и одрживо решење за будућност наше компаније".

Компанија ће у среду изнети конкретне предлоге за смањење трошкова рада.

"Имамо озбиљне проблеме. Морамо томе да се супротставимо у Фолксвагену", рекла је и Кавало.

Иако се менаџмент и запослени слажу у анализи проблема, разлике у решењима су огромне.

"Ови проблеми су и тема за политику. И политика мора коначно да се пробуди", рекла је Кавало. Није довољно само рећи да су уз запослене. "Потребан нам је свеобухватан план политике како би електромобилност коначно успела. И кажем: потребно нам је и свеобухватно решење за индустрију у Немачкој".

Канцелар тражи очување радних места

Савезна влада позвала је Фолксваген да сачува радна места. Мора се сачекати шта ће фирма о томе рећи у среду, рекао је портпарол владе у Берлину, позивајући се на тврдње радничког савета.

Став канцелара Олафа Шолца (СПД) је јасан – "одлуке менаџмента, које су можда биле погрешне у прошлости, не смеју бити на штету запослених". Циљ је очување и обезбеђење радних места.

недеља, 22. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње