Читај ми!

Примамљива понуда "Визера" – у чему је квака

Мађарска нискобуџетна авио-компанија, која лети у 53 земље света, понудила је и за врло кратко време распродала читав контингент карата, који је путницима омогућавао да за 500 евра лете где год пожеле и то у периоду од годину дана. Шта се крије иза ове понуде и каква је будућност путничког авио-саобраћаја, за РТС је говорио Петар Војиновић, уредник портала "Танго сикс".

Петар Војиновић каже да то што је "Визер" распродао свих десет хиљада годишњих карата, по цени од 500 евра, пре свега веома добра глобална реклама за ту авио-компанију.

"Идеја целе приче је да то буде неки концепт претплате, да постоји та базна претплата од 500 евра, где за сваки лет који се резервише корисници добијају право да га реализују", објашњава Војиновић.

Како је објаснио, потребно је за сваки лет доплатити још 10-15 евра.

Напомиње да је то све прилично јасно наведено, као и у сваком концепту маркетинга и да није баш реч о "ситним словима“.

"'Визер" као озбиљна компанија Европске уније мора да наведе све услове и када се они загребу види се да се та претплата мора реализовати у одређеном периоду", истиче Војиновић.

Према његовим речима, понуда није за свакога јер нису сви у могућности да путују у неком планираном, неком далеком периоду.

Са друге стране, та претплата искључује летове за време празника и током летње сезоне, када се највише и путује.

"Тада и цене карата у нискотарифним авио-компанијама буду много скупље, нарочито у летњој сезони која у авио-саобраћају траје од маја до октобра", каже уредник портала Танго сикс.

Војиновић сматра да је прича у вези са овом промоцијом има везе и са финансијском извештајем "Визера" где се види да је профит авио-компаније пао за око 40 одсто.

"После пандемије ковида 19 добили смо неки већи раст потражње за авио-саобраћајем. То се сада смањује", додаје Војиновић.

Према наводима Војиновића, та претплата на летове "Визера" може се исплатити неком ко путује авионом бар једном месечно.

Зарада компаније по једној карти

Уредник портала Танго сикс указује и на то да су се авио-компаније суочиле са повећаним трошковима горива, инфлацијом, поремећајима у стандарду, односно навикама путника.

"Имају такође проблема са метеоролошким условима, капацитетима контроле летења, што проузрокује кашњења, која су западној Европи енорман проблем", додаје Петар Војиновић.

Према његовим речима, и нискобуџетна и традиционална компанија, иако разлика у цени карте за неку дестинацију, на пример, може бити 100 евра, оствариће профит од шест евра.

Разлика је у томе, наводи, што ће авион лоукост комапније уместо на главни аеродром у Паризу слетети на неки који је много даље од града, што ствара додатне трошкове транспорта.

Војиновић истиче да је зарада по путнику толико мала да је она чак и мања од простог одржавања пословања компаније.

"Све се своди на економију обима, броју људи који се превози и још неким другим стварима. Сви на крају имају исте цене горива, исте цене технике, људства и све су то енормни трошкови", закључује Војиновић.

Разговор Гордане Стијачић са Петром Војиновићем можете погледати у видеу на почетку текста.

петак, 22. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње