Читај ми!

Ђедовић Хандановић: Нећемо радити ништа што није усаглашено са ЕУ и Немачком, мапа пута у наредних шест месеци

Министарка рударства и енергетике Дубравка Ђедовић Хандановић каже за РТС да ништа што је јуче потписано са Европском унијом не прејудицира што се самог пројекта "Јадар" тиче, али прејудицира то да се неће радити ништа што није усаглашено са ЕУ и Немачком као носиоцем индустријског развоја. Следећи корак је, додаје, стварање мапе пута у наредних шест месеци, како да се на одржив начин развија било који пројекат када су у питању критичне минералне сировине.

Самит Владе Србије, Немачке и Европске уније о критичним сировинама одржан је јуче у Београду. Потписан је Меморандум о разумевању о стратешком партнерству Србије и Европске уније у области одрживих сировина, ланаца вредности батерија и електричних возила.

Министарка рударства и енергетике Дубравка Ђедовић Хандановић рекла је у Дневнику РТС-а да је Меморандум огроман искорак за односе Србије и Европске уније када су критичне сировине у питању, за којима расте потражња на глобалном нивоу.

”Не ради се овде само о једном пројекту. Овде се ради заправо о сарадњи Србије и Европске уније када су критичне минералне сировине у питању. Србија је богата, поред литијума и бората, такође и молибденом, такође и никлом и кобалтом, такође и калцитом, имамо значајне резерве тих минерала и имамо намеру да их развијамо", истиче министарка.

Следећи корак је, додаје, стварање мапе пута у наредних шест месеци, како да се на одржив начин развија било који пројекат када су у питању критичне минералне сировине.

"Дуг пут до дозвола за експлоатацију"

"Што се саме дозволе за експлоатацију тиче, њу издаје Министарство рударства и енергетике, али дуг је пут од истраживања до дозвола за експлоатацију. У конкретном случају пројекта Јадар, ми имамо још пуно посла да обавимо, ништа што је јуче потписано са Европском унијом не прејудицира што се самог пројекта тиче, али прејудицира то да ништа нећемо радити када су минералне сировине у питању што није усаглашено и са Европском унијом и у овом конкретном случају са Немачком као носиоцем индустрије и индустријског развоја када су у питању електрична возила", истиче Ђедовић Хандановићева.

То значи, објашњава, да би било који пројекат добио дозволу за експлоатацију, мора пре свега да има завршену техничку инвестициону документацију, али и да добије све сагласности надлежних институција у Србији, када су у питању водопривреда, заштита животне средине, споменици културе и локална самоуправа.

"Значи, читав низ поступака који су усклађени са законском процедуром морају да буду завршени, поштовани, да исходују неопходне дозволе, да би онда конкретно Министарство рударства могло да уопште разматра дозволу о експлоатацији, која мора да буде употпуњена са завршеном техничком инвестиционом документацијом", истиче министарка.

Ђедовић Хандановићева истиче да компаније чији су челници јуче били у Србији имају строге прописе и захтеве када је у питању развој њихових производа.

"У Европској унији, батерије које се користе за електрична возила имају развијен еколошки пасош. Значи да ви можете да скенирате кју-ар код и да кажете да ли је тај производ произведен поштујући све норме и стандарде, али наравно и захтеве за рециклажу. То су ствари где ми морамо то да унапредимо. Али верујте, бољих партнера да подижемо сопствене захтеве не можемо да имамо“, каже министарка.

петак, 22. новембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње