Читај ми!

Мењамо потрошачке навике – квалитет, али скројен по мери купца

Доласком страних трговинских ланаца промениле су се навике потрошача у Србији. У међувремену, светска економска криза, пандемија ковида, и још много тога додатно су утицали на то да потрошачи промене приоритете. Сада им је најважније да за свој новац добију квалитетан производ по прихватљивој цени.

Према једном истраживању потрошачи у региону су веома песимистични. Користе нове технологије, смањују потрошњу, чешће купују јефтиније производе и оне на акцијама, окрећу се дисконтима и приватним робним маркама.

Купцима је и даље квалитет један од главних фактора приликом избора производа, али је он уско повезан и са ценом.

У потрошачким организацијама потврђују да су промене навика потрошача све видљивије.

Скупље, јефтиније - колико је оних којима цена није важна?

Петар Богосављевић из Покрета потрошача Београда наводи да се смањује и мења куповна моћ, и да се мења структура потрошње.

"Купује се углавном на акцијама. Купује се јефтинија роба. Замењује се скупља роба јефтинијом, изузимајући негде око 10 до 12 одсто потрошача који својим примањима могу у потпуности да задовољавају своје потребе без икаквих ограничења“, додаје Богосављевић.

Потрошачима је изузетно важна брзина испоруке, а све је битнији и дигитални свет. Друштвене мреже и инфлуенсери постају све присутнији, јер актуелни купци информације о брендовима и добрим понудама првенствено добијају онлајн. 

Шта желе купци?

Зоран Богетић са Економског факултета објашњава да је, када су брендови у питању, веома важно да власници великих брендова потпуно буду освешћени да подједнако морају бити присутни у дигиталној сфери, као и у физичком простору.

"Дакле, традиционалан поглед на брендове више не може давати добре резултате, ако није спојен са дигиталним“, наглашава Богетић.

Пада лојалност било каквој врсти брендова, кажу стручњаци. Млађи купци много више траже персонализацију – да у понуди трговаца добију оно што је скројено баш према њиховој мери.

среда, 05. фебруар 2025.
5° C

Коментари

Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса
Ruzmarin
Рузмарин – биљни еликсир младости, чува наше памћење и отклања болове