Читај ми!

У Земуну представљен нови кинески брзи воз Соко – од Београда до Суботице за сат и десет минута

Председник Србије Александар Вучић присуствовао је представљању новог електромоторног кинеског брзог воза – Соко. Најкасније 1. децембра брзи воз ће ићи пругом Београд– Суботица, од центра главног града до Суботице стизаће се за сат и 10 минута, најавио је Вучић. Воз може развити брзину до 200 километара на сат.

У станици Земун представљен је нови кинески воз за брзине до 200 километара на сат. Председник Србије Александар Вучић рекао је да ће се од Београда до Суботице брзим возом стизати за сат и десет минута и да би овим возом на тој прузи требало да се иде најкасније од 1. децембра.

Вучић је то рекао на Техничко-путничкој станици Земун, где ће бити представљен нови електромоторни кинески брзи воз Соко. На питање колико имамо оваквих композиција, Вучић је казао да је за сада наручено пет електромоторних возила из Кине.

"Последњи треба да дође по уговору 31. децембра 2025. Радићемо тестове за пругу Београд–Суботица већ у септембру и најкасније од 1. децембра, ако завршимо пругу до тада, а завршићемо, возићете се овим возом Београд–Суботица. На свака два сата ће ићи брзи воз. Он има прву и другу класу, 45 места у првој, 197 у другој, али прва класа изгледа нестварно", рекао је Вучић.

Вучић је казао да ће се од центра Београда до центра Суботице стизати за сат и десет минута.

"Не постоји превоз којим то можете да постигнете. Надам се да ће у Суботици урадити свој посао, да обезбеде превоз до Палића и других места. Ово ће и за Врбас бити важно", рекао је Вучић.

Воз може да развије брзину до 200 километара на час

Воз има капацитет од 250 места и дугачак је 103 метра, а може развити брзину до 200 километара на сат.

Кинеска компанија ЦРРЦ Чангчун дизајнирала је и произвела електромоторни воз Соко по мери за железничке пруге у Србији и Мађарској, имајући у виду посебности железничке пруге у овим земљама. Такође, направљени су тако да одговарају локалним културолошким карактеристикама.

Воз се састоји од четворо кола, двоје моторних кола и две приколице и у потпуности је усклађен са ТСИ системом.

Сва кола за седење провог и другог разреда имају простор за инвалидска колица, тоалете за особе са смањеном покретљивошћу, простор за одлагање бицикала, кабасти пртљаг и друго. Снага вуче је 2.700 киловата.

Воз посудује систем тзв. интелигентног одржавања, то јест може да дијагностикује кварове и сметње на возу, побољшава ефикасност одржавања и оптимизује трошкове. Систем обухвата и праћање температуре на осовинама.

Такође, поседује интелигентни систем за продају карата односно може приказати слободна и заузета места за путнике и информације о деоници у реалном времену. На аутоматима и апаратима за кафу обезбеђено је онлајн плаћање.

Воз има интелигентни надзор, скоро 1.000 тачака за надзор које су распоређене по целом возу, од напајања, вуче, кочница...

петак, 22. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње