Читај ми!

Банат добија први ауто-пут – спојиће четири града, имаће четири моста преко река

Банат ће, први пут у историји добити ауто-пут. Саобраћајница дуга 105 километара спојиће Београд, Панчево, Нови Сад и Зрењанин. На траси ауто-пута планирана је изградња четири велика моста – два моста преко Тамиша, мост преко Бегеја и мост преко Тисе – и четири моста преко канала и пролаза за пут, као и преко укрштања са пругом. Биће изграђено и 20 надвожњака, седам подвожњака и 47 пропуста.

Велико градилиште у Јабучком Риту. У току су припремни радови за изградњу ауто-пута Београд - Нови Сад-Зрењанин. Извођач је кинеска компанија "Шандонг хај спид груп" (Shandong Hi-Speed Group), а Лу Јунфенг је један од главних инжењера, који је већ радио на многим пројектима у Србији.

"Овде сам скоро осам година, од првог пројекта. Већ сам се навикао на живот и рад овде. Радим са колегама и пријатељима из Србије, радимо и уживамо заједно, лепо ми је", каже Лу Јунфенг.

На терену је више од десет грађевинских машина. Познато је да у овом подручју има подземних вода, а тренутно се издваја песак, који ће се, када се осуши, користити за насипање пута.

"Пошто је овде равница, овај део неће бити тешко урадити, само ће бити потребно више времена за транспорт јер ће у вожњи бити превезено много тура песка", наводи Лу Јунфенг.

Први ауто-пут на територији Баната

Ово ће бити први ауто-пут на територији Баната, а саобраћајница дуга 105 километара спојиће Београд, Панчево, Нови Сад и Зрењанин, али и општину Опово.

"Са обзиром на то да је комерцијални уговор потписан са инвеститором, Коридорима Србије, стекли су се услови да се крене са израдом припремних радова, па и пројектне документација. План извођача је да сходно напретку експропријације и омогућавању извођачу улазак на посед у неким деоницама да се фазно и одрађује пројектна документација и да се изводе радови", наводи технички руководилац испред Шандонга Предраг Милановић.

Ауто-пут ће значајно скратити путовање

У оквиру ауто-пута планирана су четири велика моста, преко Тамиша, Тисе и Бегеја, још неколико њих преко пруга и канала, као и многобројни надвожњаци и подвожњаци. Путовање ће бити знатно скраћено, што ће много значити и путницима и привредницима.

"Логистички проблеми представљају велики изазов за произвођаче, како у доношењу робе, а и у одвозу готових производа, тако да ја мислим да је то велика ствар за наш регион и за град и да ће ауто-пут изменити ситуацију јер су сада већ оптерећени путеви и саобраћајнице", каже Боривоје Умићевић, привредник из Зрењанина.

Нова развојна шанса

Градоначелник Зрењанина Симо Салапура наводи да је ауто-пут развојна шанса у сваком смислу.

"Ауто-пут који нас повезује са два највећа града, са два коридора је развојна шанса у сваком смислу, и у демографском и у смислу привлачења инвеститора што ће довести локално до економског развоја", додаје Салапура.

Терен раван, али много је река и канала

Пројекат јесте захтеван јер је саобраћајница дуга, и испресецана каналима и рекама, каже инжењер Лу Јунфенг. Међутим, не очекује да ће бити проблема, јер је терен целом дужином раван.

"За неких месец дана, зависи од одобрења за грађевинску дозволу, почиње на траси да се испитује хумус, испитује се земљиште, а песак који се осуши почеће да се уграђује у трасу. Наша лабораторија је већ узела да испитују узорке тла за насип. Резултат је позитиван и може да се угради. Мостови ће бити захтевни јер их много има. За њих је у припреми пројектна документација и чим буде спремна послаћемо механизацију и екипе да их граде", каже Лу Јунфенг.

Кинеска компанија планира да у једном тренутку градилиште буде отворено и у близини Зрењанина, тј. да се радови истовремено изводе из оба правца.

У плану је да се ауто-пут у Београду споји са обилазницом код Овче, а прво ће бити изграђена деоница од петље Овча до петље Глогоњ Јабука.

недеља, 22. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње