петак, 15.03.2024, 05:50 -> 06:03
Аутор: Зоран Слепчевић
Шампион који траје – електрична и хибридна возила у фокусу предстојећег Сајма аутомобила
"Шампион који траје" – мото је изложбе аутомобила на Београдском сајму која ће бити постављена од 21. до 27. марта. Најзначајнији догађај у аутомобилској и мото индустрији у земљи треба да буде неколико недеља после Женеве и недељу дана пре њујоршког сајма, а доноси најновије моделе аутомобила и мотоцикала.
На предстојећем BG CAR SHOW и Међународном сајму мотоцикала биће премијерно приказано 38 модела, окупиће око 230 излагача, а међу њима више од 30 светских ауто-компанија.
"Уз традиционалне учеснике овај пут се појављује још једна кинеска компанија у хали 1 из породице Џили, то је компанија Линк енд коу", каже координатор пројекта Зоран Лопушић.
Наводи да ће у хали 4 бити организована манифестација Мотопешн, која је окупила 30 мото-брендова, који ће приказати чак 60 премијера.
Половна возила главна на тржишту аутомобила
Фокус манифестације биће на електричним и хибридним возилима.
Упркос томе, из Асоцијације увозника аутомобила напомињу да је српско тржиште пре свега тржиште половних возила.
У Словенији се годишње прода 25 нових аута на 1.000 становника, у Хрватској 15, док је у Србији реч о четири нова возила на 1.000 становника.
Прошле године продато је чак 132.000 половних аутомобила.
Председница Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Ђурђевић каже да је продато три пута више возила старијих од 20 година него укупно нових возила.
"Све говори о томе да је врло важно да радимо све, заједничким снагама и обједињено, свако са свог аспекта одговорности, да се наш возни парк подмлади, јер је то већ озбиљно питање, еколошко и безбедносно", каже Ђурђевићева.
Подмлађивање возног парка
Из асоцијације позитивно оцењују мере Владе Србије и ресорног министарства – изградњу инфраструктуре и постављање пуњача за електричне аутомобиле, увођење зелених таблица.
Сматрају да укупна средства за субвенције треба да се увећају, као и да дотирање за куповину хибрида није требало да се укине.
"Друге важне мере и квалитетне су најављене у вези са забраном увоза евро 3, евро 4 мотора и субвенцијама за рециклажу возила", каже председница Српске асоцијације увозника возила и делова.
Ђурђевићева наводи да је кључно да се мере синхронизују и десе истовремено – "да се не стимулише рециклажа, а да се возила увозе и то се, надамо се, неће десити".
Током сајма од 21. до 27. марта биће проглашен аутомобил године, а Национална возачка академија свакодневно ће држати едукацију о безбедној вожњи.
Сајам ће бити отворен од 10 до 20 сати, а цена улазнице је 500 динара.
Коментари