понедељак, 04.12.2023, 20:00 -> 21:35
Извор: РТС
Аутор: Горан Ђоковић
Апликације у трговинским ланцима – какву корист имају купци, а какву трговци
Већина великих трговинских ланаца у Србији потрошачима нуди апликације лојалности. Дигитална трансформација трговине довела је до успостављања малопродаје засноване на подацима. Трговци сада имају све бољи увид у понашање и жеље потрошача и лакше могу планирати своје пословање. Од тога и потрошачи имају користи јер се одређене погодности односе само на њих.
Програми лојалности личе на брак из интереса. Скидањем апликације уз њихову сагласност потрошачи трговцима дају могућност да користе њихове податке. Заузврат им се нуде јефтинији производи и персонализована понуда формирана само за њих.
Грађани наводе да се исплати користити апликације, јер буде и уштеде, али и да би више производа могло да буде на попусту.
Трговци могу анализирати податке потрошача од начина потрошње до животног стила. На основу тога стимулишу продају, јер како кажу, могу циљано да уоче шта потрошачи желе и посебним попустима стимулишу свакога појединачно.
"Више од 1.300.000 користи апликацију лојалности. Седамдесет седам одсто корисника су жене, а највише њих има између 30 и 45 година. Апликација, односно алгоритам омогућава да персонализујемо попусте, односно да их понудимо купцима баш према њиховим навикама у куповини, а додатно апликација сваке недеље нуди више од 50 производа који су снижени за више од 50 одсто само за кориснике апликације", рекла је Милица Поповић из компаније "Делез Србија".
Стручњаци сматрају да ће савремена технологија и у будућности бити кључ сваког успешног пословања.
"Комплетан менаџмент односа са купцима, комплетна прича развоја персонализованих решења је утемељена на новим хај-тек решењима. Да тога нема, ништа не би било могуће и у том смислу треба очекивати један снажан развој ИТ сектора који ће представљати снажну подршку и малопродаји и дистрибутивним компанијама које су ослонац те малопродаје", навео је професор Зоран Богетић са Економског факутлета.
Програми лојалности у Србији најчешћи су у трговини робом широке потрошње, прехрамбеним производима и у продаји намештаја.
Коментари