Србија све препознатљивија као земља иновација
У Београду је одржана највећа регионална конференција о иновационом предузетништву. Више од 100 говорника из земље и света представило је најактуелније теме из области нових технологија.
Након неколико година рада у Мајкрософту у Копенхагену, Бранко Милутиновић се вратио у Србију. Са пријатељима је основао стартап "Нордеус", који је десетак година касније продат за 378 милиона долара. Као један од учесника на Конференцији, даје пример младим колегама да се врхунска технологија може развијати и у Србији.
"Већина моје генерације са ЕТФ-а, која је уписала факултет пре 21 годину, укључујући и мене отишла је из земље након дипломирања. Сада је већина овде. Неки су се вратили брзо, а неки се сад враћају", каже Бранко Милутиновић из "Нордеуса".
Напомиње да је наш највећи недостатак пре пар година био тај што је мало људи имало врхунско светско искуство, а да их је данас много више.
Годину дана од прошле Конференције период је и за сумирање резултата пословања домаћих стартап компанија.
"Катапул акцелератор је избацио групу од 17 компанија које су успеле да подигне 15 милиона евра. 'Бизнис анђели' су инвестирали милион евра у локалне компаније. Сведоци смо да су наши стартапови побеђивали на такмичењима у Дубаију и по Европи. То све говори да је екосистем жив, расте, развија се", каже Небојша Бјелотомић из Иницијативе "Дигитална Србија".
Александра Поповић, директорка пројекта Србија иновира, истиче да су ту да дају одговоре на сва питања из области технолошког предузетништва.
"Велика нам је част што поред стартапа које представљамо у стартап зони имамо велики број учесника из академског сектора, са универзитета и научних института", рекла је Поповићева.
Једна од тема била је и веб3 технологија - следећа фаза развоја интернета.
"Србија препозната у неколико светских извештаја у Топ 5 дестинација за развој веб3 технологије на светској нивоу. То је нешто што је познато ван наше еснафа, али добро познато у свету. То је нешто што ми желимо да подигнемо на мало виши ниво“, каже Немања Петровић, стручњак за веб3 технологију.
Недостак школованог кадра један је од највећих проблема свих високотехнолошких компанија, па је улагање у образовање и развој креативности и иновативности код деце приоритет у наредних десет година, неки су од закључака конференције.
Коментари