Читај ми!

У онлајн супермаркету – нова прилика малих произвођача за долазак у велике градове

Све више малих произвођача покушава да дође до купаца преко сопствених онлајн продавница. Али за то су потребни време и новац, ангажовање људи који ће примати поруџбине 24 часа, платформа за онлајн плаћања, паковање и слање робе. Брже и ефикасније је укључивање на постојеће платформе.

На крајњем југу Србије праве се производи од најслађег воћа. Стотинак километара даље, из једне од најстаријих породичних винарија излази око 40.000 литара вина од одабраног органског зрна грожђа. Заједничко је да су им локална тржишта постала тесна. Преко пројекта "Велика-мала привреда" америчке агенције за међународни развој, отворена су им велика и боље платежна тржишта Београда и Новог Сада.

"Сарађујемо са компанијом 'Волт' и то је један почетак надам се, стварно очекујем једно добро пословање и један интересантан наступ на нашем тржишту. Сада ширимо на тај начин тржиште", каже Саша Јовић из винарије "Јовић".

Стефан Китановић из компаније Органик – укус природе наводи да је ова прилика за њих као мале произвођаче од изузетне важности зато што би, на тај начин, проширили тржиште на територији Београда и Новог Сада.

"Купци који се одлуче за наш производ моћи ће да добију наше производе у року од пола сата", додаје Китановић.

Ко може да се пријави

Они су међу првима укључени, али је позив отворен и за друга мала и средња предузећа. Предност имају произвођачи из руралних и мање развијених крајева, жене предузетнице и млади – почетници у послу.

"Морају да буду регистрована правна лица или пољопривредна газдинства као и да задовоље одређене стандарде који се пре свега тичу квалитета производа, сертификације, здравствене, бар-кодова итд, итд. Суштина је да буду онако, да кажем, довољно припремљени за један тржишни наступ", каже Кристијан Поповић, директор "Волт маркета".

Обавеза произвођача је само да гарантују квалитет и количину робе и да је доставе у један од дистрибутивних центара. Ту се роба чува у условима који гарантују да се квалитет неће променити. И, најважније да ће од тренутка наручивања до врата купца стићи најкасније за пола сата.

"Оно што је битно јесте да нађемо, да кажем, аутентичне производе у тим крајевима у којима их тражимо – млечни производи, сиреви, деликатеси, воће и поврће, паковани производи. Ту мислим на прераду од воћа и поврћа, мед, намазе, тестенине, као и непрехрамбени производи рецимо природна козметика, суплементи, можда неки производи од текстила, вуне", каже Кристијан Поповић, директор "Волт маркета".

Шта добијају мала и средња предузећа

Ово је само један од пројеката подршке оснаживању малих и средњих предузећа.

"Са овим, они заправо добијају готово решење. На њима је сама да се фокусирају на сопствени посао, а то је да наставе да производе производе, да покушају да оптимизују производни процес и да се баве заправо базичним, оним што је интерес њихове компаније", каже Слободан Бранковић, менаџер за развој МСП УСАИД-а.

До краја петогодишњег пројекта "Велика-мала привреда" план је да се подигне продуктивност и профитабилност 1.000 малих и средњих предузећа, пре свега у прехрамбеној индустрији, пољопривреди и производњи машина и опреме, а такође и да се у малој привреди реализује око 50 милиона долара нових инвестиција.

субота, 03. август 2024.
24° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару