Читај ми!

Половни аутомобили скупљи за више од 20 одсто, зашто власници одлажу продају

Пандемија и рат у Украјини утицали су на производњу, али и на тржиште аутомобила. Мање се производе нови, а продаја старих се одлаже. Због тога су поскупели и половни аутомобили – 21 одсто у поређењу са прошлом годином, а чак 29 одсто у односу на 2020.

Куповина аутомобила, и некад и сад, захтева озбиљну припрему – у смислу информисаности, али и знатну количину новца. Уз актуелна светска збивања, то су вероватно и најважнији разлози због којих се људи чешће одлучују за куповину половних возила. То потврђују и подаци до којих је дошао сајт Половни аутомобили, а које је представила Романа Таков, гостујући на Првом програму Радио Београда.

Годишње, купи се око 150.000 половних возила, и то више на дизел-погон. Највише, како је рекла, дизелаши и фолксваген, упркос расту цена.

"Пандемија је оставила велики траг на индустрију аутомобила, пре свега због микрочипова, за које постоје тешкоће и у набавци и у производњи, што је довело до мање производње нових, а самим тим и до одлагања продаје старих аутомобила. Такође, на тржиште аутомобила и производњу нових утиче и актуелна ситуација између Русије и Украјине, обе ове земље су значајне за ауто-индустрију због сировина и производње компоненти. Русија је један од главних извозника и произвођача катализатора, што додатно отежава ионако велике проблеме у овој области", рекла је Таков.

Истраживање које су спровели у периоду јануар–август 2022. показало је да је, због свега наведеног, порасла и цена половних возила.

Тако су аутомобили, стари до 20 година, ове године скупљи за 21 одсто него прошле године у истом периоду, а чак 29 одсто скупљи него 2020. Последица таквог стања је да сада неко ко је купио аутомобил пре три-четири године може да га прода по практично истој цени.

"Наши аутомобили су просечно стари 17 година, и на то највише утиче цена", истакла је Таков.

Напомиње да је више од 80 одсто свих половних аутомобила купљених из увоза ове године, старо просечно 10 година.

"А што се цена тиче, према истраживању које смо радили прошле године, и где је учествовало преко 8.000 испитаника, највише се купују возила чија вредност се креће од три до пет хиљада евра, потом она од две до три хиљаде, и тек онда возила чија се цена креће између пет и седам хиљада евра", каже Романа Таков.

Значајан је и податак да, кад се купују нови аутомобили, преко 60 одсто купаца се одлучује за бензинце, а када се купују половни, у чак 65 одсто случајева купци се одлучују за дизелаше.

Хибридни и електрични аутомобили још нису значајније заступљени на нашем тржишту. Како каже Романа Таков, пре свега због цене и ситуације да је јако мало оваквих возила на тржишту половних возила, али и због недовољно изграђене инфраструктуре.

Иначе, продаја расте из године у годину, за око два-три одсто. У 2022. учешће хибридних возила у укупној продаји нових возила је 15 одсто.

Због високих цена, али и недовољно изграђене инфраструкутре – недовољно пуњача дуж путева, спорост приликом пуњења (негде се и по сат и по пуни батерија на електричним аутомобилима), каскамо за Европом, рекла је Таков.

Што се тиче прогноза, да ли ће се зауставити раст цена половних аутомобила, каже да има много непредвидивих фактора, али верују да се о стабилизацији може говорити за годину-две.

уторак, 17. септембар 2024.
22° C

Коментари

Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Sažeto od Amazon produkcije
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Odlicna serija
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи