четвртак, 15.09.2022, 21:00 -> 22:12
Извор: РТС
Аутор: Јелена Николић
Још нису прошли сви возови – реконструкција и изградња нових пруга вредна три милијарде евра
"Железнице Србије", четири компаније које запошљавају више од 10.000 људи, обележавају свој празник – Дан железнице и железничара. Протекле године завршена је реконструкција 280 километара пруге, док је брзи воз "соко" почео да саобраћа до Новог Сада. Уговорено је преко три милијарде евра за реконструкцију и изградњу бројних праваца. На празник, "Србија-воз" потписао је уговор о дуалном образовању са Високом железничком школом.
Зоран је један од 467 машиновођа у Србији. Километри пруге су иза њега, све док није добио дозволу да "соколом" јури ка Новом Саду.
"Прво смо кретали теретним возовима, локомотивама, путничким, експрес, док нисмо дошли до овако модерног и савременог воза. Ово је много леп посао, ја га много волим, јесте леп мада и стресан, али ко сме, тај и може, то је тако било увек", поручује Зоран Ђурђевић, мађиновођа.
Увек је воз важио за најкомфорнији превоз, али смо од њега дизали руке због честих кварова, чекања, вишесатних кашњења. Ипак, они који и даље тако путују, кажу да ствари полако иду набоље.
Да би се то и десило, неопходна је пруга на којој би убрзао. У просеку сада возови иду 55 километара на сат, а и даље важи правило – што даље од Београда, то спорије.
Три милијарде евра за инвестиције
"Још имамо пруге где се возови саобраћају лаганим вожњама. Таква је деоница барске пруге од Ваљева ка граници са Црном Гором, такав је већи број деоница од Београда до Ниша и то ће нам у наредном периоду бити највећи изазови", истиче Ненад Станисављевић из предузећа "Инфраструктура железнице Србије".
Декан Саобраћајног факултета у Београду Небојша Бојовић наводи да је у овом тренутку уговорено преко три милијарде евра за реконструкцију и изградњу бројних праваца.
"Дакле, то су новци који могу да обезбеде да се овај систем врати у оно време које је представљао у бившој Југославији када је био један од доминантних система превожења", оцењује Бојовић.
Србија има око 3.500 километара пруге и више од 400 железничких станица. Много је година преспавала домаћа железница, али ако је судити по обећаним инвестицијама и реконструкцијама, полако се буди и нису јој још прошли сви возови.
Коментари