Читај ми!

Парадокс запошљавања - послодавци незадовољни кандидатима, незапослени условима

Ранија истраживања "Инфостуда" показала су да су кандидати незадовољни процесом селекције послодаваца. Ново истраживање каже да су и послодавци незадовољни квалитетом кандидата на тржишту рада у Србији. Милош Турински из "Инфостуда" рекао је да је у Србији кандидата све мање и да су послодавци незадовољни бројем пријава, али да је то доказ да се тржиште рада у Србији развија.

Милош Турински из "Инфостуда" рекао је да на тржишту рада у Србији има врло добрих и квалитетних људи, али да их послодавци углавном оцењују  тројком или четворком, због чега се чини да су они њима претежно задовољни.

"Ви када распишете било који конкурс за радно место, имате одређена очекивања и имате ставке по огласима за посао које су свима добро познате, да је написано пет, десет, 15 ствари које сваки послодавац жели да испуни. Не испуњава сваки кандидат све и не може свако да буде савршен, а сваки послодавац тражи оног савршеног", навео је Турински.

Додао је да је већ неколико година ситуација на тржишту рада таква да је кандидата све мање, па су послодавци незадовољни бројем пријава на конкурсе које расписују, али и да је то доказ да се тржиште рада развија и да послодавац мора добро да се позиционира на тржишту како би постао пожељан и да кандидати код њега желе да раде.

Говорећи о истраживању, Турински је навео да је анкетирано 317 послодаваца, од којих је 20 одсто из ИТ сектора, као и да је истраживање показало да је највећа проблематика код свих позиција које су или дефицитарне на тржишту или за које влада велика флуктуација.

Истакао је да се у просеку током процеса разговора за посао раде два круга, а да селекција траје отприлике месец дана, а највећи проблем је што они који не буду изабрани не добију повратну информацију.

"Од стране послодаваца, ми већ годинама анкетирамо наше кандидате који конкуришу и годинама имамо највећи проблем управо у изостанку повратне информације од стране послодаваца. Тај проценат расте из године у годину. С друге стране, послодавци то могу да ураде јако једноставно и могу једноставно да им обезбеде повратни имејл", истакао је Турински.

Напоменуо је да је генерички имејл у реду за први круг, али да би након другог круга послодавци требало да им укажу на то у чему су погрешили током разговора и шта би требало да исправе за наредни разговор.

Турински је додао да се у великој мери кандидати појављују на заказаном интервјуу, али да се дешава и да не дођу и да не јаве да неће доћи.

"То је управо проистекло из свих ових година међусобне комуникације и међусобног непоштовања у давању било каквих повратних информација. Међутим, као што смо апеловали на послодавце да сваки пут дају кандидатима повратну информацију, тако апелујемо и на све кандидате да је потпуно у реду и да потпуно поштујете послодавца уколико му јавите да нећете доћи", истакао је Турински.

Додао је да кандидати конкуришу на више позиција и да, не знајући шта их очекује уколико не добију повратну информацију у одређеном року, не сматрају да треба и то да јаве послодавцу и да поштују његово време.

Цело гостовање Милоша Туринског у Јутарњем програму РТС-а погледајте у видео-снимку на почетку текста.   

субота, 28. септембар 2024.
24° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи