Момировић за РТС: Циљ нам је да се легализација заврши до 2023. године

Ми морамо да убрзамо процес легализације, преко два милиона људи још није решило то питање, наводи за РТС министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

Томислав Момировић је, гостујући у Јутарњем дневнику РТС-а, навео да је план да се легализација заврши до 2023. године.

"Ми смо решили око 20 одсто захтева, али циљ нам је да до 2023. да то питање буде решено јер 90 одсто људи који имају проблем са легализацијом су људи који су поштени и који су кроз тај процес желели да реше своје елементарно право – право на кров над главом. Ми ћемо то брзо решити и те људе ћемо растеретити административних процедура које понекад оптерећују", наводи Момировић. 

Говорећи о грађевинским пројектима у земљи, министар је рекао да грађевинарство тренутно носи привреду и подсетио да у Србији тренутно има 80.000 градилишта, али и да немамо довољно грађевинских радника.

"Ми тренутно имамо 80.000 активних градилишта у Србији. Немамо ниједног незапосленог грађевинског радника у земљи. Плате у грађевинском сектору су невероватно скочиле и ми имамо проблем јер немамо радника. Решење за радну снагу је раст плата у грађевинском сектору који се одвија већ неколико година заредом, прилив људи из региона и дошколовање радника", наводи гост Јутарњег дневника.

Железница транспортни систем будућности

Београд је сутра домаћин "Самита железница Западног Балкана". Будући да је 2021. проглашена "Европском годином железнице", главна тема је убрзани развој "одрживог зеленог железничког саобраћаја" и тежња да брзе пруге повежу земље региона.

Самит организује међународна "Транспортна заједница" коју чине представници Европске уније и шест партнера из региона, међу којима је и Србија. 

Министар наводи да је самит прилика за интегрисање, повезивање јер, како каже, железница не може да функционише на нивоу само једне државе. 

"Нас и даље оптерећује дуго чекање на границама, промена локомотива и особља, и ми то морамо заједничким активностима да превазиђемо, како са земљама ЕУ тако и са нашим партнерима у региону", наводи Момировић.

Додаје да је испред нас много посла јер је, како каже, железница транспортни систем будућности. 

"Једино железница може да обезбеди одрживу мобилност, климатску неутралност, енергетску ефикасност и безбедност. И зато ми желимо да нашу железницу учинимо ефикаснијом и продуктивнијом и зато желимо да се повежемо, интегришемо са земљама у региону и са нашим партнерима из Европске уније", наводи Момировић.

Градимо најбржу и најмодернију пругу у источној Европи

Истиче да ми ове године завршавамо, како каже, најреволуционарнији пројекат у историји српске железнице – брзу пругу Београд–Будимпешта, као и да се наставља развој пројекта те инфраструктуре до Ниша.

"Ми тренутно градимо најбржу и најмодернију пругу у источној Европи. Два највећа града у Србији – Београд и Нови Сад повезујемо брзом пругом, то завршавамо до краја ове године, у фебруару пуштамо у комерцијалну употребу. Два највећа града у Србији биће повезана најбољом пругом у источној Европи. Већ смо кренули са радовима од Новог Сада до Суботице, наш циљ је да спојимо Београд и Будимпешту модерном и брзом пругом којом ће ићи најбољи возови који тренутно постоје на тржишту", закључио је Момировић.

понедељак, 04. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње