Читај ми!

Путевима у Србији и даље доминирају старији половњаци, када ће се ситуација променити

Најава нових правила на техничком прегледу и мерења издувних гасова изазвала је праву пометњу код власника аутомобила. Одлука је одложена, тако да је, како су га неки назвали, "дан Д" за половњаке, нарочито дизелаше, сада јул 2023. Готово је извесно да се до тада на српским путевима неће значајно увећати број новијих аутомобила, који испуњавају еколошке стандарде.

На нашим путевима возила у просеку имају 17 година, па не чуди да су се њихови власници уплашили да неће проћи најављене, строже техничке прегледе.

Циљ је да се на српским друмовима нађу млађа возила која ће испуњавати еколошке стандарде.

Већина возача која купује половне аутомобиле кажу да се на то одлучују, наравно, због цене.
А у последње време цена половних аутомобила скаче.

Разлог за то је недостатак нових возила чија је производња успорена због мањка уградних делова који долазе са Далеког истока.

Аналитичар Душан Цинцар објашњава да су се возила раније испоручивала за месец-два, а да је сада производња померена за седам-осам месеци.  

"Самим тим, чим нема нових аутомобила расте цена половних аутомобила у целој Европи. Као систем спојених судова и код нас је порасла цена у последњих годину дана за десет до двадесет одсто", наводи Цинцар.

Пад интересовања за куповину аутомобила условљен је лошом финансијском ситуацијом грађана, на коју је утицала и пандемија.

Понуда на ауто-плацевима је велика, а просечна старост возила око десет година. Возила, коришћена до пет година продају и заступници.

"Како која промена има ефекта на тржиште аутомобила, тако се види и на нашем сајту. Када ја као физичко лице продајем свој аутомобил негде ми је идеја да купим новији аутомобил", Романа Ранковић са сајта "Половни аутомобили".

Душан Цинцар указује да су људи су жељни нових аутомобила, али не могу то себи да приуште, па самим тим гледају да приуште себи оно што могу, а то су половни аутомобили.

Светски трендови, без обзира на то да ли се купују нови или коришћени аутомобили, мењају и слику на српским путевима.

"Клијенти, који су раније куповали мања возила, сада опредељују више за СУВ моделе, чак полако назиремо неке упите везано за електрична возила", каже Вук Маловић из "Гранд моторса".

Без обзира на измене прописа, на повољније услове кредитирања, повећање плата, као и већу понуду нових возила, грађани који желе да промене аутомобил и даље се најчешће одлучују за куповину четвороточкаша старијих од десет година.

четвртак, 26. децембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње