Читај ми!

Половњаци све скупљи, расте потражња за електро и хибридним возилима

У Србији је за прва четири месеца ове године регистровано око 9.500 нових возила, што је око 23 одсто мање него 2019. године, када је било могуће организовати Сајам аутомобила. Веома је тешко правити паралелу између 2019. и 2020. године, када смо током пролећа били потпуно затворени, и ове године, када се очекује стабилизација тржишта.

Према речима председника Српске асоцијације увозника возила и делова Милана Белина, тржиште аутомобила је живо, лагано расте и постоји интересовање купаца.

"Што се тиче популарности модела, она је на сличном нивоу већ неколико година, издвојило се неколико брендова најинтересантнијих за наше купце, а то су: 'шкода', 'фијат', 'кија', 'хјундаи' и 'дачија', дакле они који нуде аутомобиле нижег ценовног ранга и тај сегент је најпопуларнији јер је то оно што наши грађани могу да приуште када је реч о новим возилима", рекао је за РТС Милан Белин.

Хибридна и електро-возила су присутна код свих продаваца аутомобила, али нове технологије неминовно подижу цене аутомобила, а како сада стоје ствари, они ће бити све скупљи и скупљи.

Асоцијација аутомобилских новинара Србије изабрала је за аутомобил године модел "тојота јарис", док је у категорији хибридних и електровозила изабран "фића" хибрид, који се појавио на нашем тржишту, рекао је председник асоцијације аутомобилских новинара Србије, новинар РТС Драган Милутиновић.

"Корона је покосила ауто-индустрију у Европи и да бисте купили нови аутомобил у Европи, чека се и шест месеци. Ми тренутно у Србији имамо лагер одређених модела, али да би увозник наручио нове аутомобиле и да би она дошла овамо, потребно је огромно време јер сви зависе од кинеских делова", рекао је Милутиновић.

У нашој земљи постоје субвенције за електро и хибридна возила које нису мале, 5.000 евра за електровозила и 2.500 евра за хибридна возила.

"Ми смо са ресорним министарством разговарали о промени постојећих прописа како би што више хибридних возила стекло услов да могу да добију субвенцију, јер то је будућност", каже Белин.

У Европи је удвостручена продаја електричних аутомобила, чак је продато више таквих аутомобила него у Кини, која има 200 фабрика које производе електро-аутомобиле, каже Милутиновић.

"Највише су профитирали они који производе нову технологију и који могу да је испоруче, а то су велике компаније које производе електровозила и која их продају скупим скандинавским земљама. Скандинавија је скоро потпуно забранила продају аутомобила на горива која сагоревају јер граде подводне тунеле који ће бити без вентилација и све ће ићи на електрику, а субвенције државе за куповину таквих аутомобила су велике", објашњава Милутиновић.

Када је реч о половним аутомобилима, увоз таквих аутомобила је поскупео за око 30 одсто и има их све мање. То су аутомобили стари од 10 до 15 година од пар хиљада евра и њих је све мање у Европи.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње