У Србији регистровано 30 малих аеродрома, добробит и за економију и за грађане

Држава је власник пет малих аеродрома у Србији: у Нишу, Краљеву, Ужицу, Крушевцу и Бору. Да ли је оправдано улагање у инфраструктуру малих аеродрома и од каквог су значаја за регионални развој?

Надомак Крушевца аеродром Росуље добија своје обрисе. Када буде завршен служиће за комерцијалне и карго-летове. Држава је до сада уложила 32 милиона динара.

"И за рад тог аеродрома ћемо уложити шест милиона евра до 2023. године, дакле, да бисмо могли заиста да га много више користимо. И можда то неко овог тренутка верује или не верује, али верујте тако је било када сам пре четири године говорила и за Краљево и за Ниш. Па ми имамо 440.000 путнка закључно са прошлом годином", истиче министарка Зорана Михаловић.

Са аеродрома Морава прошле године летело се за Беч. Корона је спречила успостављање линије до Солуна, али се не одустаје од тих планова.

"Биће изграђена потпуно нова писта која ће бити коришћена за карго собраћај тако да ће аеродроме Морава у Лађевцима бити предвиђен не само за путнички саобраћај, већ ће бити и центар карго саобраћаја у овом делу Србије", наводи Предраг Терзић, градоначелник Краљева.

Још два града - Бор и Ужице имаће комерцијалне аеродроме.

"Нису сви и не требају сви аеродроми да буду међународни и да имају редован саобраћај. Када причамо о исплативости малих аеродрома, морамо знати да пре свега ти аеродроми сами по себи не могу бити комерцијално одрживи ако о томе говоримо, али допринос који могу да дају заједници је неизмеран", напомиње директор ЈП "Аеродроми Србије Михајло Здравковић.

"То је база за пилоте, то је нешто што у овом тренутку може да ради такозвани неки терцијарни саобраћај. Не верујем да постоји мали аеродроме у Европи који је финансијски исплатив, али их има свугде", указује пилот Горан Бошковић.

За привреднике широм Србије који сарађују са компанијама из света авио-саобраћај је од непроцењивог значаја.

"Ми у наменској на постојање таквог аеродрома гледамо у погледу привредног развоја и посете потенцијалних страних инвеститора који би инвестирали у развој нових фирми и у развијање постојећих", напомиње Живота Вучић из компаније ППТ Наменска Трстеник.

Од мреже малих аеродроме директно или индиректно највише користи имаће привреда, туризам, али и наши људи који живе у дијаспори.

субота, 26. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи