Деоницом барске пруге поново 100 километара на сат

Србија би за три године требало да има најмање 520 километара пруга на којима ће возови моћи да иду просечном брзином од 120 до 150 километара на сат, изјавила је потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

"После 40 година реконструисано је и модернизовано 77,6 километара пруге Београд–Бар. Није довољно, знам, али је почетак после четири деценије и сигурна сам да нећемо чекати још четири деценије да бисмо имали модернизовану комплетну деоницу пруге Београд–Бар, која је за нас веома важна", каже Михајловићева.

31446628
31446628 Припремио Радован Лазаревић

Додаје да су на прузи од Ресника до Ваљева возови раније ишли и брзином мањом од 30 километара на сат на појединим деловима.

Михајловићева каже да би за две године требало да имамо и модернизовану пругу Београд–Будимпешта, којом ће возови моћи да иду брзином од 200 километара на сат. 

Додаје да ће се радити железнички Коридор 10, али и да ће се реконструисати и пруге које нису део тог коридора. 

Министарка Михајловић се руским дизел моторним возом, који је набављен у оквиру руског кредита, возила од Вреоца до Ваљева заједно са потпредседником "Руских железница" Александром Мишарином, генералним директором "РЖД Интернешенел" Сергејом Павловим,  замеником директора "РЖД Интернешенел" Мансурбеком Султановим и представницима медија. 

"И прва и друга фаза радова на овој деоници пруге је урађена на време са дужним квалитетом, јер ми увек поштујемо обавезе према нашим инвеститорима, према Влади Србије", објашњава заменик директора "РЖД Интернешенел" Мансурбек Султанов. 

Модернизација пруге Ресник–Ваљево у дужини од 77,6 километара, на међународном железничком коридору Београд–Бар, завршена је у року, 13. новембра, а редован железнички саобраћај на том делу барске пруге успостављен је јуче.

31444044 Зорана Михајловић са машиновођом Зорана Михајловић са машиновођом

Уговорена вредност радова на модернизацији пруге Ресник–Ваљево је 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Возови модернизованом пругом поново могу да иду брзином од 100 километара на сат. 

Обнова барске пруге је почела 15. јула 2016. године после пуне четири деценије, а радове је извела компаније "РЖД Интернешенел".

Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП и радови су обухватили реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и десет станица.

Пруга Београд–Бар кроз Србију дуга је 287 километара, а пуштена је у саобраћај 1976. године.

Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова – Нови Сад и набавку 27 нових дизелмоторних возова из Русије.

Број коментара 7

Пошаљи коментар
(среда, 15.нов.2017 15:20)
Tihi

Ruma

Ministarka uradite prugu Ruma-Zvornik bilo bi isplativo i za teretni a i za putnički saobraćaj koji je ukinut pre 20 god. zbog loše pruge koja nije radjena pola veka sramota zar ne?
A ta pruga ima veliki značaj i može se remontovati za manje od godinu dana...

(среда, 15.нов.2017 15:03)
Bojan

Re: remontovana pruga Sabac-Zvornik

Ova pruga nije rekonstruisana i jedna je od najgorih pruga u Srbiji po kojoj se prevozi velika kolicina tereta. Na zalost, remont ove pruge se odlaze u nedogled. Svako uvodjenje putnickog saobracaja na pruzi gde vozovi mile 30km/h je ravno ludosti...

(среда, 15.нов.2017 14:31)
anonymous

Pruga

Sredite više prugu Novi Sad-Subotica vozovi većim delom pruge idu brzinom 39km/h...Brže se putovalo 50' nego danas.

(среда, 15.нов.2017 13:47)
Станимир

Пруга: Шабац-Зворник. Зашто само теретни возови?

Пруга од Шапца до Зворника је реновирана. Том пругом свакодневно пролазе само теретни возови. Није ми јасно зашто на тој деоници није уведен и путнички саобраћај? Та је пруга некада користила путницима. Возови су били пуни. Радници,ђаци и сви други користили су возове да стигну до својих радних места,школа, пијаца...

(среда, 15.нов.2017 13:44)
Voja

100 ili 120?

Zar nije receno da ce max brzina na ovoj deonici biti 120 km na sat ?
Kako sad spade 100 km ?

(среда, 15.нов.2017 13:32)
Cedomir Radovic

Komentar za prugu

Kad je otvorena prugom se od BG do Bara stizalo za 8 h...za kolko ce se dostici to vreme...bojim se ne uskoro...

(среда, 15.нов.2017 12:57)
anonymous

kako

Kako cemo imati Beograd-Budimpesta za 2 god, kad je rok izgradnje tunela 5 godina? Fruskogorskog

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

Закључано: Откључајте повлачењем стрелице у десно ...
субота, 15. март 2025.
16° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса