четвртак, 12.10.2017, 12:00 -> 20:06
Извор: РТС
Како ће изгледати ауто-пут Београд–Сарајево
Један од потписаних докумената са Турском је и Писмо о намерама за јачање и проширење сарадње у области саобраћаја и инфраструктуре, којим се Турска и званично укључује у реализацију пројекта ауто-пута Београд–Сарајево. Идеја за тај ауто-пут стара је неколико деценија, а његова траса повезала би Пожегу и Ужице преко Котромана са Сарајевом, и била би логичан наставак и крак Kоридора 11, који полази од Београда ка Црној Гори, преко Пештерске висоравни.
У Саобраћајном институту Цип направљен је генерални пројекат ауто-пута којим ће бити повезани Пожега и Ужице.
Даља траса иде ка Републици Српској, али не постојећим путем, већ, због захтева еколога, заобилази национални парк Мокра Гора.
Ауто-пут ће имати две возне и једну зауставну траку. Пројектанти кажу да ће део ауто-пута кроз Србију бити најтежи за изградњу, па ће 60 километара коштати чак 760 милиона евра.
"Овај ауто-пут дугачак је 60, 65 километара и на овој траси имамо 62 моста и 22 тунела", каже Драгослав Драгићевић, одговорни пројектант Ципа.
У Ципу кажу да је Турска заинтересована за изградњу не само путева у Србији, већ и железница.
Због великог прилива робе са Блиског истока и све већих ограничења еколога у камионском транспорту, Турска тражи да се и железнички правац Ниш–Димтровград–Бугарска–Турска што пре обнови и прилагоди већим брзинама.
"Ради се о двоколосечној прузи брзине до 200 километара на час. Овај пружни правац радиће се без укрштања са путевима, ништа неће ометати саобраћај, и ова пруга биће довољна за наредних 50 година за Србију", истиче директор Ципа Милутин Игњатовић.
За пругу кроз Србију поред Турака заинтересовани су и Кинези јер им је то најбржа копнена веза ка Европи из претоварних лука на југу. Турска жели да пруга буде што пре готова и спремна је да финансира тај пројекат.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 26
Пошаљи коментар