Читај ми!

Коридор 10 приоритет за Железнице

Деоница Стара Пазова-Нови Сад биће модернизована из руског кредита за модернизацију железница, каже за РТС први човек Железница Србије Драгољуб Симоновић.

Генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић каже да ће из руског кредита од 800 милиона долара за модернизацију железнице бити модернизована деоница Стара Пазова-Нови Сад, јер је Коридор 10 приоритет за то предузеће.

Симоновић је гостујући у Дневнику РТС-а рекао да то не значи одустајање од изградње пруге Ваљево-Лозница, јер је, како каже, та пруга неминовност.

"Мој план је да се возом од Београда до Новог Сада путује 45 минута. Та једна деоница би правила сметњу у том плану, зато смо проценили да је Коридор 10 приоритет", објаснио је Симоновић.

Када је однос радне снаге у питању, први човек Железнице каже да је, према уговору, тај однос 70 према 30 у руску корист. Симоновић, међутим, истиче да ће анексом уговора покушати да направити простор за српске фирме.

"То неће бити тај однос у практичном делу, али се надам да ће бити макар 50 према 50", навео је Симоновић.

Директор Железница очекује да се у јуну започне рад на првој деоници пруге Панчево-Београд, Рума-Голубинци.

"Ми у Железницама смо овог момента спремни да радимо на нашим деоницама, спремили смо документацију. Међутим, због законске регулативе која предвиђа тендере, то траје два и по месеца", каже Симоновић.

За 100 дана колико је на позицији првог човека Железница, Симоновић каже да је то предузеће уштедело две и по милијарде динара.

"Уштедели смо скоро 54 милиона на потрошњу возила за дизел локомотиву у вучи возова. Повећали смо, међутим, превоз путника и робе, па је уштеда много већа", објашњава Симоновић. Наводи да је уштеда од милион и 650 хиљада евра направљена тако што је задржавање страних возова у Србији смањено за 65 одсто.

Брзина на српским пругама је 40 километара на сат, а генерални директор Железница најављује да ће се осетни резултати видети за пет година.

"То је комплексан систем, наша мрежа на Коридодру 10 је 770 километара, а свега 10 одсто возова има брзину од 100 километара на сат", каже Симоновић.

Када је реч о кашњењу возова, Симоновић истиче да је оно смањено за 56 одсто, наводећи да су за то разлози техничке, а не оперативне природе.

"'БГ воз' нема ниједно отказивање у последња четири месеца, док их је прошле године било 188", каже Симоновић и додаје ниједан воз није отказан због дефекта локомотиве, а прошле године се то десило у 121 случају.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи