Радови на новом мосту на Сави – истоварује се седам баржи са 3.500 тона челика, изливају се бетонски стубови

На градилишту код Старог савског моста је ужурбано и много се ради. Стигле су нове челичне конструкције и изливају се бетонски стубови. Са седам баржи, за седам дана, биће истоварено 3.500 тона челика за нови мост на Сави. Како кажу надлежни, мост би требало комплетно да буде завршен најкасније до краја 2026. године.

Једна баржа за један дан – толико се специјалном дизалицом велике носивости истовари на новобеоградску обалу. На седам баржи налази се терет од 3.500 тона челичне конструкције главног распона новог моста, израђене у Кини.

Екипа РТС-а била је на градилишту док је истовариван терет са четврте барже, а надлежни кажу да би цео посао требало да буде завршен до недеље. Онда почиње спајање.

"За исту баржу је ангажована овог пута дизалица 1.230 тона носивости, зато што у овој испоруци су комади тешки до 130 тона. Сад је припрема за почетак предмонтаже, укрупњавања главног распона. Овде иза нас, сад се од свих ових елемената не види, ту су постављени темељи и ту ће да иде носећа скела на коју ће да иде укрупњавање комплетног лука", објашњава Драгослав Јовановић, одговорни извођач радова из компаније "Пауер Чајна".

Друга тура стиже крајем јануара

У Кини је произведено још 1.000 тона конструкције главних лукова моста и то би у Београд требало да стигне крајем јануара.

"Тренутно се производи конструкција прилазних распона и она ће вероватно до краја године бити произведена у погонима, након чега ће кренути њен транспорт према Београду и очекује се долазак током априла“, каже Лазар Павић из компаније "Пауер Чајна".

На овом градилишту ради се у исто време на више локација. Стубови Старог савског моста још нису сасвим уклоњени. Други треба порушити испод воде, а трећи метар и по изнад. У међувремену, граде се стубови новог моста на обали.

"Што се тиче стубова на новобеоградској страни, први стуб – код њега је извршено бетонирање темеља. Што се тиче другог стуба, у фази је израда арматуре, односно армирања темеља“, наводи Владимир Вујичић из "Мостоградње".

Детаљан преглед речног дна

Док не буде прегледан сваки педаљ речног дна, не може да почне изградња стубова у реци. До сада су екипе Центра за разминирање на овом градилишту обавиле испитивање и на обали и на речном дну. Али, посао није завршен.

"До сада је на овом градилишту избушено више од 300 рупа за мерење промена магнетног поља, од тога 200 на копну, а 100 је избушено у самом речном кориту. Значи, буше се до 26 метара дубине рупе у које се спуштају сонде, да бисмо измерили евентуалну промену магнетног поља, односно да отклонимо сумње да постоји нешто доле опасно, мислим у првом реду на убојна средства", указује Братислав Ранчић из Центра за разминирање Републике Србије.

Временске прилике иду наруку извођачу радова, а иако стиже зима, посао се неће стати.

Осим што ће бити монтирани елементи новог моста, ускоро почиње и демонтажа лука Старог савског моста.

петак, 21. новембар 2025.
7° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом