Кампања "Читај за човечанство" на Сајму књига и у десет градова Србије
"Читај за човечанство" - то је кампања коју је у десет градова Србије покренула компанија Еxпо 2027. и на Сајму књига у Београду. У Хали 5 посетиоци имају прилику да дођу у читаоницу Експо 2027. Плејграунда, понесу омиљене књиге и поделе их са другим читаоцима.
Тема кампање "Читај за човечанство" јесте нови значај читања у дигиталном свету. Иницијатор кампање Адам Софронијевић каже да је у ери дигиталног света дигитална технологија нашу пажњу држи минут и да је једина контравага томе читање штампаних књига.
"Да би завршили читање штампане књиге потребно вам је 3, 6 или 7 сати и то је нешто што је супротно ономе што ми сваки дан вежбамо на телефону. Читајући књигу ми вежбамо, ми тренирамо наш мозак за дугу пажњу", тврди Софронијевић
"Свима постаје јасно да је читање једна од најзначајнијих духовних активности човека активност која вас отвара према читавом искуству вашег живота према другим људима, према свету који вас окружује, и полако како овладавате читањем овладавате и могућношћу да сазанајете и разазнајете свет који вас окружује", истиче министар просвете Дејан Вук Станковић.
Током Сајма књига организован је и богат програм за децу и одрасле, и изложба ретких и вредних издања из приватних библиотека великана српске културе и науке.
"На тај начин заиста шаљемо праве поруке као што ћемо то чинити и 2027. године кад почне наш Експо. Имаћемо земље са свих континената, и прилику да у 93 дана номинујемо све оне теме које су битне за нас, регион и човечанство", рекао је директор компаније Експо 2027. Данило Јеринић.
За сваких 27 сати проведених уз књигу у току акције, биће посађено једно дрво у будућем Експо парку – чиме се симболично спаја љубав према књизи и брига о животној средини.
Коментари